Gå til innhold

Til dere som har vært på 3D ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 32+0 i dag, og da jeg ringte for å bestille 3D ultralyd sist mandag sa de at det var for sent, så jeg fikk ikke komme ("siste frist" var visstnok uke 29). De sa at bildene ikke kom til å bli bra siden ungen var for stor. Er det noen som har erfaring med å ta 3D etter uke 32? Og hvordan ble i tilfelle bildene? Vil liksom ikke helt gi slipp på tanken, men er det for sent, så er det for sent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Hvor bor du? Fikk den beskjeden i uke 30 pluss et sted, og ringte et annet, og de sa de tok frem til 34 tror jeg det var. Gutten vår var stor, og vi fikk kjempe fine og klare bilder. Kan se på profilen min, men de er tatt med mobilkamera, så de ekte bildene er ennå tydligere:)

Skrevet

Hmm, er nok ikke så bevandret i dette med profiler osv. Prøvde å gå inn på nicket ditt, men fant ikke noe om bilder. Kan du forklare hvordan jeg får fram dem?

Ellers tusen takk for svar! Jeg ringte til Trondheim (bor ca. 2 timer unna, men Tr.heim er det nærmeste med 3D, tror jeg). Vet ikke om det er flere i Trondheim som har 3D - noen som vet? Ellers kan jeg sikkert prøve å ringe igjen og si at jeg vil ha time selv om sjansen for gode bilder er mindre. Er jo tross alt jeg som betaler for dette, så hvis jeg tar risikoen selv må det da vel være greit? Uansett godt å vite at det er mulig selv etter uke 32 :-)

Skrevet

Hmm... vet egentlig ikke selv hvordan man kan finne bildene he he, så desverre? Men ligger ihvertfall et eller annet sted:) Ja burde jo være opp til deg å bestemme det syns jeg.

Håper det ordner seg. Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk :-)

Skrevet

Det er jo mulig å ta bilder etter uke 32, men det er stor sjanse for at de vil bli dårlige fordi barnet har blitt for stort til å få nok avstand, klarhet etc. Blir jo bortkastede penger når man vet det er stor risk for utydelige bilder da.:-/

Skrevet

eg var i uke 32... de sa de kunne prøve og hvis det ikke gikk med 3D fikk jeg 2D...

men babyen lå for trangt, slik at det ikke ble noe fine bilder... så jeg angrer fælt på at jeg ikke tenkte på å dra tidligere... =/

Skrevet

Hmm, klarer ikke helt å bestemme meg... Jeg trodde faktisk at man måtte vente til over 30 uker før barnet var stort nok til å ta 3D-bilder. Vet ikke hvorfor jeg trodde det, men jeg bomma i hvert fall kraftig :-) Skal sove på det til i morgen. Takk for alle svar!

Skrevet

I Trondheim gjør de det på Heimdal helsehus, Medicus og på Aleris. Jeg skal på Heimdal helsehus i morgen, er da 31+3.. De sa til meg også at de ikke anbefalte det etter uke 29, men at de selvsagt kunne prøve dersom jeg ville. Og jeg vil!! :) har hørt myyyye positivt om bildene til de som har hatt såpass sen ul. Og man har jo uansett ingen garanti for om bildene blir bra eller ikke selv om man tar de før uke 29. Kommer helt an på hvordan ungen ligger... Kan si fra i morgen hvordan bildene mine ble! :)

Men på Heimdal helsehus er hun som tar 3D bare der to dager i uken, og tror det er litt lengre ventetid på Medicus i allefall.. Så skynd deg å bestill, så kan du heller ringe dagen før å avbestille dersom du bestemmer deg for det! ;)

Skrevet

Kan jeg spørre hva det koster med 3d på Heimdal helsehus?? Samme som Medicus eller billigere/dyrere? :)

Skrevet

Da har jeg bestilt meg time :-D Ringte først til Medicus, og de sa faktisk at deres erfaring var at det ble best bilder i uke 30-33 (før uke 27 mente de at babyen rett og slett var for liten til å få gode bilder). Men dessverre var ventetiden så lang at jeg kom til å føde lenge før jeg fikk time... De anbefalte å ringe tilbake til Heimdal Helsehus, og det gjorde jeg litt før kl. 15 i dag. Og fikk time allerede i morgen kl. 10.30! De noterte på at jeg selv tok risikoen for at bildene kanskje ikke ble helt bra.

GLEDER MEG :-D Håper bare bildene blir bra tross alt, blir så utrolig rart å se den lille.

Skrevet

Så morsomt at du også har time i morgen, Lila84 :-) Når skal du dit? Gi gjerne tilbakemelding hvordan det gikk med deg.

Skrevet

ÅÅÅ... så artig!! :) Kjempebra at du fikk deg time så fort! Jeg har time klokken 10, så da er du rett etter meg! :) Husk å ta med minnepinne så du får med deg bildene/film på den!! :) Lykke til, håper våre små vidundere ligger å viser seg frem som bare det!! :) :) :)

Skrevet

Heimdal er vel den billigste av både medicus og aleris...1200 på medicus, og vet det er over 1000 kroner på aleris også. Ble plutselig litt usikker angående heimdal om det er 900 eller 1000 kr der.men skal dit i dag så kan gi beskjed etterpå! :)

Skrevet

Da har jeg vært.. :) Det kostet 1000 kr på Heimdal helsehus. Prinsen min har nok begynt å få det rimelig trangt der inne, så fikk desverre ikke så veldig gode bilder... Men, men.. Jeg synes allikevel det var verdt forsøket, og er glad jeg gjorde det! ;)

Fikk uansett sett at alt var som det skulle være, og at han vokser akkurat slik som han skal. Og selv om han begynner å få det trangt der inne, ligger han og koser seg med armen foran ansiktet.. :) :) :) Han sov godt når jeg var der, og våknet selfølgelig nå når jeg kom hjem... Hehe, gleder meg til han kommer ut så vi får sett på ordentlig! :)

Skrevet

Åh, så gøy! Da så vi kanskje hverandre? Jeg er lita, spedbygd, halvlangt svart hår og en DIGER mage :-) Jeg fikk heldigvis ganske bra bilder, han var våken (nesten litt i meste laget, hehe), og han hadde også handa over ansiktet. Vi syntes til og med at vi så han smilte en gang :) Og vi var begge enige om at han har øynene og nesen til faren sin. Skikkelig artig, og vel verdt pengene. Er så glad for at vi tok sjansen! Var litt over snittet i størresle, men det er jo egentlig bare bra.

Synd at ikke bildene dine ble helt bra, men håper du hadde utbytte av det likevel. Jeg hadde selvfølgelig ikke med minnepinne, men fikk med en cd, så nå er klippene overført til både pc og minnepenn.

Skrevet

Jeg fikk 3D ultralyd nå på fredag, da var jeg 38+1 (har også hatt en tidligerei uke 22) :)

Hvor stor babyen er skal ikke ha noe og si på slikt, selvom babyen kanskje kan bli litt ''større'' på bildet enn om man hadde vært tidligere i svangerskapet..

Jeg fikk se nesten hele ansiktet til vesla i magen min (den vesle hånda lå over noe av venstre siden på ansiktet) men en herlig opplevelse var det uansett :)

Skrevet

Hehe, det er så herlig å ha fått sett nurket! :) Og så utrolig bra at dere fikk bra bilder!! :) Jeg er glad jeg gjorde det selv om ikke bildene ble helt supre.. Tror forresten vi møttes i trappa faktisk! :) Hun ropte opp ei ny med en gang jeg var ferdig, og det var nok sikkert deg siden du hadde time 10.30... :)

Skrevet

Så morsomt! Jeg var så spent på timen at jeg ikke tenkte over hvem jeg møtte, dessverre. Hvis jeg hadde sett mld din på forhånd og visst at du hadde time før meg hadde jeg sikkert sett etter deg. Var i hvert fall en kjempeopplevelse, og vi har nesten ikke snakket om annet etter at vi ble ferdige :-)

Gøy å høre om 3D i uke 38 også! Et herlig verktøy :-)

Skrevet

Var faktisk på 3D ul i går, og er akkurat 36 fullgåtte uker. Vi fikk ikke sett noen ting. For lillegutt snudde fint rumpa til oss. Så vi fikk med oss et bilde, og det var av et øre. Det var det nærmeste vi kom ansiktet. Kanskje han er litt hemmelighetsfull?? Hehe

Tror kanskje pappaen ble litt skuffet, for han fikk ikke mulighet til å bli med sist gang vi var på ul. Men uansett var vi veldig enige om at det er veldig godt å se at alt er i orden likevel. :)

Sist ul tok vi i uke 28, og det var mye lettere å se noe da. Og legen min sa også at det er vanskelig å få sett så mye etter uke 29-30, bortsett fra hjerte osv. samt å ta målinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...