Gå til innhold

erfaringer med forstoppelse hos små barn? forstoppelse og diare..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mye erfaring. Hva lurer du på?

Skrevet

jeg tror ganske sikkert at lillegutt her ar forstoppelse..

han har så vondt i magen.. hyler av smerter hver gang han bæsjer eller bare skal slippe litt luft.. og han tar i for fulle krefter..presser og hyler... og alt som kommer ut er bittelitt diare. hver 24 time omtrent..

syns det virker litt lite hvis det bare skulle være diare i forbindelse med noe annet.. men når avføringa bare har kommet en gang i døgnet..som diare, og det da bare har kommet et liten "splæt" så begynner jeg å lure.

Og i dag har lest litt om det. Og det er visst mange små barn som kan få forstoppelse...og litt diare.. diareen er da det eneste som kommer igjennom.. ville ha forklart alt sammen ang oppførselen hans..

VI har trodd at han har hatt melkeallergi, og symptomer på at tenner er på vei...Vi har byttet morsmelk hele tiden.

jeg ammer litt.

I begynnelsen fikk han nan1 + at jeg ammet han. så hoppet jeg over til nan ha1... deretter fikk vi beskjed om å kjøpe Nutramigen, så gjorde det. men er ganske sikker på at han ikke har melkeallergi, så jeg hoppet tilbake til nan1 igjen..

og etter en stund fikk jeg beskjed om å prøve og gi bare nutramigen en uke og holde meg selv unna melkeprodukter så han ikke fikk i seg noe kumelk i det hele tatt en uke. skulle være vert ett forsøk tenkte legen min. så da gjorde jeg det...

og nå skriker han enda mere.. jeg kjenner til alle skrikene til min sønn..og dette er skikkelig smerteskrik han kommer med hver gang han prøver å presse ut avføring eller luft med all sin kraft..

Så da i går slo det meg... da jeg tilfeldigvis kom over det, at han må jo bare ha fått forstoppelse av all denne melkeforandringen.. stakkars gutt... så nå har jeg hatt oppi maltekstrakt oppi flaska hans hver gang han får et måltid der..så krysser fingre på at det blir bra denne gangen.. ;)

Men er det noen som har erfart noe lignende? f.eks det og ha forstoppelse, hvor det da bare kommer litt diare..fordi det er det eneste som kommer frem og ut. ?

Skrevet

Jeg tror du skal be legen om hjelp til å få tømt ungens tarm i morgen. Ikke vent med dette.

Grunnen til litt diare ofte(hvert døgn), et at der står en stor "propp" av hardpakket avføring og stenger åpningen. Denne er det som er vondt å presse ut. Over denne proppen er avføringen løs/diareaktig, og den kan "snike seg forbi" proppen.

Merker du at unger spiser lite? Hvor lenge siden er det at han hadde skikkelig avføring? Det bør ikke gå mer enn 3-4 dager uten skikkelig avføring. De smågreiene som er litt diare, tømmer ikke tarmen.

Du kan nok bruke miniklyx eller noe slikt nå, men det skal ikke være noe en bruker ofte.

Der er mange andre ting en kan bruke for å holde avføringen myk. Noen mennesker har bare hard mage uten at det er noe galt. De er bare slik. Min datter er slik. Hun bruker fast flytende parafin for å holde avføringen myk/normal.

Skrevet

off..jeg får helt vondt av han... han har hatt det slik i to uker nå.. syns egentlig han spiser bra noen måltider, mn andre ganger ikke. mn i helgen har det vært vanskelig å få i han noe mat.. og han har bare sovet i underkant av to timer tilsammen i hele dag, fordi han enten våkner opp av smerter, eller av sult...antar jeg..

og han er ikke mere enn overkant av 2 mnd gammel... jeg skal ringe legen i mårra... var der på fredag også.. mn de tenkte ikke på forstoppelse de da.. mn denne gangen går jeg ikke ut derfra før de får sjekket om han har det eller ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...