chili_ Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Jeg blir litt forvirret av beregningen som kommer opp når jeg logger inn på BiM. Det står nå at jeg er i min 6 svangerskapsuke, men jeg er egentlig 4+5 (altså min 5. svangerskapsuke). EL var 8. september, og jeg får opp 1., 3. og 4. juni som termin på ulike terminkalkulatorer. Her på BiM får jeg 1. juni. Jeg har forstått at man bruker ulike gjennomsnitt på lengden på svangerskap (280-283 dager), men det bør likevel ikke være så stor forskjell på hvor mange uker jeg er på vei? Noen som har en god forklaring på dette?
HMB Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Hei! Gå heller inn på babyverden.no for å se hvor langt du er på vei. Jeg får også feil uke på barn i magen (en uke i forskjell) Slik jeg regner iallefall
Betti spaghetti Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Du skal vel skrive inn første dag i siste mens her på BIM. Jeg fikk i alle fall samme dato her og på rutineultralyd...
chili_ Skrevet 27. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2009 Det blir litt feil ettersom det gikk nesten 7 uker fra første dag mens til neste eggløsning kom. Har derfor lagt inn EL i stedet, og terminen er jo riktig her inne når det står 1. juni. Kan selvfølgelig legge inn en fiktiv dato for siste mens bare for å se om det blir korrekt da. Takk for svar begge to!
chili_ Skrevet 27. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2009 Hm, det gikk jo ikke an legge inn siste mens på Brukerinformasjon, kun terminen, så da vil det stå feil svangerskapsuke så lenge jeg bruker riktig termin. Snodig!
Septemberdreng Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Hei. Jeg var inne og sjekket på beregningen nå på bim nå, og med el/befruktning 9 september så fikk jeg termin 5 juni og 4+4 uker på vei. For å få inn befrukting 9 september måtte jeg legge inn siste mens 26 august, men hvis du har en annen syklus enn standard må du huske å legge inn disse variasjonen i kalkulatoren. Så hvis du legger inn den terminen skal du få riktig ukeantall også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå