Gå til innhold

Si din mening i denne diskusjonen mellom meg og min mann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror min mann er dum, rett og slett. Eller er jeg dum?

Han hadde lovet å kjøre barna et sted i dag klokken halv ti. Det var ikke det at jeg ikke kunne, men nå hadde han lovet. Problemet er at han var ute i natt, og drakk sprit siste gang klokken fire. Jeg synes ikke at han så helt edru ut, så jeg kjørte dem like godt selv, for å være på sikre siden. Synes dere at det er forsvarlig å kjøre unger i bil fire-fem timer etter at man har drukket sprit? Han er sur og mener at jeg ikke stoler på han evne til å vurdere selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg! I denne situasjonen ville jeg heller ikke latt han kjøre.

Skrevet

Siden vi snakker om barna deres og evt. andre forbipasserende synes jeg at du tok det rette valget. Det at han blir sur for noe slikt viser bare at han slett ikke er edru enda. Er han ikke mer gald i barna enn som sa.

Skrevet

må si meg enig med deg der ja. hadde ikke sluppet min mann heller i bil med barna etter 4-5 timer selv venter jeg minst 12 timer

Skrevet

Helt klart at du gjorde det rette her.

Skrevet

Jeg er HELT enig med deg her.

Jeg var selv på fest i går, og drakk vel siste ølen ca kl 2. Jeg skal kun kjøre meg selv et sted i dag, men venter enda med å gjøre det. For jeg vet at alkoholen trenger minst 12 timer for å forsvinne etter en fuktig kveld.

Jeg har målt dette før, med privat blåseapparat, og da målte vi helt til vi var uten promille. Så vi så at promillen gikk nedover. Målte hver time tror jeg. Ca 12 timer etter siste inntak kunne jeg kjøre.

Der var også menn som målte slik jeg gjorde, og som hadde drukket omtrent slik jeg hadde kvelden før. De måtte faktisk vente enda litt lenger enn meg før de kunne kjøre uten promille.

Skrevet

Man skal vel vente 12 timer fra man inntar siste alkoholenhet?

Man kan også føler seg i ganske så okey form, men han hadde nok blåst rødt om han hadde blitt stoppet. Da hjelper det lite hvor fint han har kjørt og hvor fin form han har.

Holder med deg her.

Skrevet

Enig med deg. man kjører ikke bil under noen omstendigheter før man vet med sikkerhet at han er i stand til å kjøre!!

Dessuten synes jeg han oppfører seg rett og slett uansvarlig dersom han virkelig ville kjøre med sine barn i bilen! jeg tror jeg ville ha fått ham til å innse at dette var dumt tenkt! Dersom han har denne holdningen så er han ikke mye redd for å skade sine barn hvertfall! Barn man er glade i tar man INGEN sjanser med!

Skrevet

Selvfølgelig har du rett her! Bare å spørre hvem som helst som har litt kompetanse om promille, så får du garantert samme svar! Promille sitter lenger i blodet enn man tror, og er rett og slet fakta - ikke noe mannen din kan vurdere selv!

Ja, han er dum, hils han og si det:)

Skrevet

du gjorde det rette her. han har ikke lov og kjøre så tidlig etter han har drukket. kan faktisk miste lappen.

når jeg begynte og lese dette inlegge tenkte jeg at det var du om ble sur for at han hadde vært ute og ikke orket og kjøre som han hadde lovet. hehe...

Skrevet

Kjøp alkometer eller dra på et lite besøk til politistasjonen. Du kjører, sevsagt! La han blåse. Tipper han er beruset ennå. Hvis han drakk sprit ved halv tolvtiden en natt, og så sluttet å drikke, ville han vel ikke kjøre hjem fra festen klokka fire likevel? det er jo like mange timer.

Skrevet

enig med deg! eller så bør han ihvertfall blåse i et alkometer først. Men er man i tvil om man bør kjøre, så skal man la det vær.

Det bør gå minimum 10-12 timer før man setter seg bak rattet og kjører etter å drukket alkohol, spesielt hvis han har drukket sprit.

Skrevet

Jeg er enig med deg, det er ingen vits i å ta noen sjanser.

Skrevet

Selv om han følte seg fin ville han blåst rødt i en alkotest, og tenk om noe hadde skjedd. Ved bilulykker søndag formiddag blir det nesten alltid tatt rutinemessige blodprøver og da hadde det garantert kommet frem.. Er han virkelig villig til å ta sånne sjanser, ikke nok med at han kunne forårsaket uhell med barna sine i bilen, han hadde også måttet sitte inne fordi han gjorde det i fylla. Hadde blitt lett å leve med tenker jeg...

Skrevet

Selvfølgelig er det du som har rett. Det bør vel gå 12-14 timer fra man drikker til man kjører...?

Hvis man er full kl sju på kvelden og tar den siste drinken da, så setter man seg ikke i bilen og kjører hjem klokka elleve-tolv heller? Hehe, godt det var du som kjørte.

Skrevet

hadde han blitt tatt kunne han mistet lappen for å kjøre i fylla. Tommelfinger regel er at det skal gå 12 timer siden siste drikk. etter en fuktig kveld. Så du har rett, ville gjort det samme som deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...