Honningmelon Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Ser det er et innlegg om bursdager her. Jenta mi blir 3 år i november, og er veldig opptatt av bursdager. Hun ser veldig fram til sin egen, og sier hun vil at den og den fra bhg skal komme. Men, hun har kun blitt invitert i èn 3 års dag, så det er ikke vanlig her at man inviterer fra bhg når de blir 3. Men, hun har jo lyst selv virker det som. Hadde dere bedt inn til barnebursdag? Og om vi ber inn, så er jeg usikker på hvordan vi skal be inn. Det blir uansett de som er like gamle som henne. På hennes årskull er det 9 barn. 7 jenter og 2 gutter. Skal vi be 2-4 stk av de hun leker mest med, bare jentene eller alle sammen? Kunne tenkt meg å be alle, men vi har rett og slett for liten plass hvis de fleste av foreldrene blir med. Vi har ikke nok sitteplasser til hverken foreldre eller barn. Kan ikke ha det andre steder heller. Hva hadde dere gjort?
Gjest Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Hadde bedt alle. En kjempefin mulighet for foreldre å bli kjent også... Og du kan jo ha koldtbord med kaker, og la folk sitte i spisestuen, sofaen, litt som de vil? Kan du ikke få lånt stoler av noen naboer eller familiemedlemmer?
Dronningen! Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Jeg ville ha invitert alle jentene på avdelingen hennes. Å skylde på at man ikke har plass er egentlig litt feil da man kan lage piknikk på gulvet.) (så kan foreldrene sitte ved kjøkkenbordet eller i sofaen...)
Honningmelon Skrevet 27. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2009 Kjøkkenbord har vi ikke. Barna må sitte rundt spisestuebordet, og foreldrene må sitte i sofaen. Piknik på stuegulvet er ikke aktuelt. Den lille gulvplassen vi har må nesten barna ha til å leke på. Men, om vi ber alle jentene så kan det hende vi på et eller annet vis får skvist de inn. Om vi får lånt et par stoler.
Dronningen! Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Du kan jo spørre barnehagen om å få låne avdelingen noen timer en helg?
Honningmelon Skrevet 27. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2009 Hadde sikkert gått ann, men jenta mi er veldig ivrig på at de skal komme hjem til henne for å se på lekene hennes og få vist fram rommet sitt. Tror nok det er det som er veldig stas.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Til en 3-års dag hadde jeg bare invitert et 2-4 av de hun leker mest med i bhg.
mamman t go`gutta Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Her har vi hatt maange barn i bursdag, og mange voksne. Og når vi er i bursdager, så har det blitt til at vi voksne står rundt bordet når barna spiser. Hjelper til med brus, mat, kaker, tørke opp oll. Og når barna er ferdige setter vi oss og spiser litt rester... ( ikke det er som er på tallerkene da ;-) ) Er så utrolig sosialt og fint, og vi voksne blir godt kjent. Er jo ofte de samme som går igjen i bursdager noen år fremover. Barnebursdager tar man som det er. Og man må ikke planlegge med tanke på alle eventuelle forelder som blir igjen. De henger med på lasset på slike dager.... ;-)
Gjest Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Da hadde jeg invitert de 7 jentene. Hadde selv besøk i 3-årsdagen til eldste (og skal ha til minste i januar). Stor stas :-)
Fire småtroll Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 Jeg skal love deg at det er få foreldre som sitter noe sted når ungene spiser, da svirrer de rundt bordet og hjelper til. Når barna er ferdig spist kan de leke som de vil og foreldrene kan sette seg rundt om, noen i sofaen og noen på en spisestuestol, det går fint. Ingen foreldre som venter særlig oppvartning, en kopp kaffe og en bit av det som er igjen på kakefatet er helt topp. Det er veldig koselig synes jeg. Vi ber forresten alle barna som er født samme årstall i barnehagen, både gutter og jenter. Men har du dårlig om plass kan du jo holde deg til bare jentene. Tenk så morro for dem å komme sammen etter barnehagen og se hverandres leker og hjem.
Honningmelon Skrevet 27. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2009 Da tror jeg vi inviterer jentene, jeg. Hun leker egentlig ikke mest med noen. De fleste jentene på den gruppa leker fint med alle. Og om vi inviterer 4 jenter, så blir det jo to som ikke blir invitert, og det blir kanskje litt feil syns jeg. Hadde i utgangspunktet tenkt å invitere 3 stk, men nå er det ikke noen hun leker mer med enn andre, også er det jo synd om to av de ikke kommer, for da blir det jo bare en gjest. Blir det for mye for en 3 åring med 6 gjester (om alle kommer)?
Piipii Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 Tror jeg også i en 3 årsdag bare hadde innvitert 3 maks 4 stk av de hun leker mest med. 7-9 barn blir veldig mye da med tanke på at det blir mange foreldre også.... Men men har dere plass til alle er det jo bare å ta hele gjengen:)
Honningmelon Skrevet 27. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2009 Om vi inviterer bare jentene og alle kommer, så blir det 7 stk inkludert henne selv. Og noen foreldre da. Om vi skal be 3-4 stk vet eg ikke helt hvordan vi skal velge ut hvem som skal komme. Det er liksom ingen hun leker mer med i forhold til de andre. Har forhørt meg litt i bhg. Vanskelig dette... trenger flere svar
mamman t go`gutta Skrevet 27. september 2009 #14 Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde bedt alle, både gutter og jenter. Spesielt med tanke på at det er bare to gutter. Mine gutter har vært i like mange, om ikke fler, jentebursdager. I barnehagen leker de jo gjærneom hverandre, gutter som jenter. Er jo litt stusselig for disse to guttene da. Når de skal ha selskap kan det jo tenkes at noen av jentene blir bedt.
TA 1980 Skrevet 27. september 2009 #15 Skrevet 27. september 2009 Her vi bur (studentby) så har man barneselskap fra 1år..men da mer venner med barn. Da mi yngste fylte 3 år, hadde vi selskapet heime, og studentleilighetene er ikke kjendt for å vere store for å si det sånn. Vi hadde venner/naboer med barn og et par stykk fra barnehagen her. Vi hadde 9 unger(med våres 2) her,og 5 voksene. Vi var alle oppe i stua, når vi skulle synge bursdags sangen. Noen satt i sofaen, og noen voksene satt rundt på golvet, med en og annen unge på fanget. Gikk fint det,Trangt ja det var det, men ingen som klaget.
Monajenten Skrevet 27. september 2009 #16 Skrevet 27. september 2009 Hmmm. Jeg syns faktisk det er litt dumt å bare be jentene i deres tilfelle. For da er det bare to barn som ikke får komme. Skjønner alle argumenter ang. liten plass, har selv hatt det sånn. Men tror ikke jeg hadde utelatt 2 av 9 barn, selv om det er guttene.
Honningmelon Skrevet 27. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2009 Du har jo et poeng, Monajenten... har tenkt på det samme selv. Invitere alle og satse på at 4 ikke kommer, hehe. Nei, jeg vet da søren jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå