Gå til innhold

Hva syns dere om alternativ bordsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i middagsselskap hos svigers i helga, og da hadde svigermor laget et kreativt bordkart. Altså at par ble splittet og satt hevr for seg.

Jeg som allerede syns slike middagsselskap er helt forferdelig(er ganske sjenert, og trives ikke så godt i store forsamlinger), syns jo dette ikke var så gøy. Vanligvis har jeg i hvertfall samboer å støtte meg på.

Bruker dere å gjøre slik når dere har gjester? Hva hadde dere tenkt om noen hadde gjort det der dere var bedt?

Søstra til samboer syns heller ikke dette var spesielt gøy, og skulle visst ta det opp med moren sin.

ps. dette er ikke et "jeg liker ikke svigers-innlegg".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med unntak av bryllupet så har vi ikke bordkort uansett. Liker å la gjestene prate med de de vil prate med. Som regel er de voksne folk som klarer å mingle på egenhånd.

Men jeg ville iallfall hatet å komme i et selskap hvor mannen og jeg var splittet. Greit å bli plassert sammen med ukjente, men jeg vil ha mannen min ved siden av meg.

For å bli kjent med og snakke med andre enn de man pleier å holde seg til bruker å være et argument. Når det gjelder meg gjør jeg dette mye lettere hvis vi ikke splittes.

Skrevet

Jeg mener vel at de fleste syns det er hyggelig å havne ved siden av en bekjent. Da er det etter min mening eklere å innvolvere andre som sitter i nærheten i samtalen. Jeg har opplevd at hver enkelt av de 60-70 gjestene har vært nødt til å reise seg og presentere seg for de andre gjestene fordi verten bestemte det slik. Også en uting, som ødela festen for opptil flere. (I hvertfall deler av festen, siden få er glad i å bli tvunget til å tale i forsamlinger)

Skrevet

Jeg syns det er greit å plassere par sammen og ett nytt par foran eller ved siden av.

Er jo så og si aldri ute etter vi fikk unger og så skal man splittes når man endelig har barnevakt og kan kose seg sammen. Det blir i allefall ikke koselig syns for meg.

Skrevet

Dette er helt vanlig i større selskaper. Man ber jo sammen mennesker man ønsker skal bli kjent med hverandre. Du blir ikke kjent med nye mennesker hvis du alltid sitter ved siden av mannen din og ikke snakker med noen andre.

Skrevet

Dette er ikke kreativt, det er tradisjonelt og står i Skikk og bruk-boka fra 1950... grow up folkens, hvis du bare har tenkt å snakke med partneren kan du bli hjemme. Men du kan jo si til svigermor at du gjerne vil komme nært minst en person du kjenner, f eks en hyggelig svoger el noe?

Skrevet

Jeg har nå blitt kjent med mange nye selv om jeg sitter sammen med mannen.

Skrevet

Jeg hadde synes at det var helt greit, litt morsomt også faktisk. Jeg hadde rett og slett ikke brydd meg...

Skrevet

Så gøy! Jeg hadde likt det veldig godt.

Skrevet

Jeg var på stort nyttårsselskap arrangert av venner av samboeren og i fikk riktignok sitte sammen. Men under forskjellige tallerkner lå det oppgaver som takk for maten tale som jeg fikk. Synes ikke det var spesielt ok. Skal må gjøre sånn bør man ikke legge tilfeldig, men gi oppgaver som de vet personen synes er ok. Jeg kjente ingen og det ødela hele middagen.

Skrevet

Synes det er vetskapet sitt valg. Ikke særligbegeistra, men blir ikke helt satt ut av å spise attmed tilfeldige mennesker, og kanskje også måtte konversere litt også.

Hadde det derimot stått beskjed om at jeg skulle holde takk for maten tale hadde jeg nok bøtta litt innpå. Presentasjonsrunde skulle jeg nok takla, kommer an på.

Skrevet

Var i et stort bryllup med masse venner (ikke bare familie) engang hvor alle bordene hadde fått et symbol, og da det var på tide å gå til bords måtte alle trekke en lapp med bordsymbol i en tombola.. Synes det var litt gøy jeg, selv om jeg egentlig er litt sjenert og havnet på et bord hvor jeg ikke kjente en sjel. I et selskap er jo de fleste i godlag og har lyst til å prate og kose seg så det er ikke vanskelig å komme i kontakt med folk.

Men er ikke ofte jeg er i selskap med bordkort da, vi har det aldri i famileselskaper.

Skrevet

Hvis du har problemer med i ikke sitte ved siden av din mann i et (familie?) selskap, har du et stort problem sosialt sett. Det kan umulig ha vært så mange i selskapet at du ikke ble satt i nærheten av hverken svigerinne, svoger, svigermor, svigerfar eller mannen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...