Gå til innhold

Julekalender til ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en julekalender som er sydd av min mor til meg da jeg var barn. Den har hun hengt pakker på hver jul siden jeg var 5 år, og nå skal den gå videre til jenta mi.

Jeg har lyst til å lage kalender allerede i år, men syns det er litt vanskelig å finne på noe å ha i pakkene. Det er jo ganske dyrt med leker til så små barn, og jeg hadde ikke tenkt til å bruke tusenvis av kroner på den liksom.

Litt av en maraton mnd desember.. julekalender, bursdag lillejulaften og stort gavedryss julaften.. puh.

Noen gode ideer fra erfarne mødre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår var 1,5 år i desember i fjor og han hadde kalender. For han var det akkurat det samme hva som var i pakkene, han syns det var mest gøy å pakke dem opp, så jeg kjøpte en del ting han hadde bruk for som sokker, stilongs, votter osv. Så kjøpte jeg en pakke fargeblyanter og pakket inn 2-3blyanter som en pakke og da holdt den flere dager. Fingermaling fikk han også og da også en farge hver dag. Han fikk også et pepperkakebakesett som jeg også pakket inn i flere dager med kjevle en dag og former en annen dag. Vi hadde også flere småbiler.

Hvis jenta di har litt hår, så kan hun jo også få spenner eller hårstrikker.

Skrevet

Den første julen til den lille så bra hun bare halvåret, og da orket vi ingen kalender. Fra året etter har vi hatt aktivitetskalender, med noen småpakker og noe godt innimellom.

Skrevet

Min gutt var 11 mnd i desember i fjor, og jeg lagde ikke kalender til han. Men i år skal han ha :) Men har ikke begynt å kjøpe ting til en ennå. Men den er ferdigbrodert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...