Gå til innhold

6+3 og har fått kvalmen fra helvete....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fiskeboller er alt jeg tenker på!

Hva skal jeg gjøre?

Kommer jo ikke klare å gå på jobb i denne tilstanden.

Noen som har fått tabletter for kvalme eller har andre forslag.

Hadde kjeks på senga i dag, men hjalp ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker "seaband", det er armbånd med en plastkule på som skal klemme på et punkt på innsiden av håndleddet.. Akupunkturarmbånd er det også noen som kaller det..

Disse kan kjøpes på apotek, og funker på morgenkvalme og reisesyke..

På meg er det veldig effektivt..

Skrevet

Tusen tak for tips, men skal jeg bruke det hele tiden?

Har ikke sagt til så mange at jeg er gravid enda!

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

vet de har noe på apoteket som heter B6 vitamin..det skal visst hjelpe mot svangerskapskvalme

Skrevet

Har hørt at akupunktur er veldig bra for noen. Har tenkt å prøve det selv hvis jeg blir rammet hardt av kvalme. Ellers skal ingefærtabletter og ingefærte hjelpe. Er 6 + 4 i dag og har vært ganske uggen innimellom og brekket meg noen ganger, men det er ikke så ille som mange har det, så jeg er veldig glad for det :-) Har ikke fortalt det til noen utenom pappaen, og har ikke lyst til å la det komme ut og aller minst bli sykemeldt...

Skrevet

Jeg har vært kjempedårlig kastet opp alt jeg spiste osv, fikk stikkpiller med afipran av legen som jeg tar 3gr om dagen, det hjalp veldig, men ikke helt så kjøpte urizal one som jeg tar 2gr daglig i tillegg og jeg er helt kvitt kvalmen.Lykke til håper det gir seg, helt forferdelig og gå rundt sånn vet hvordan det er..

Skrevet

Jeg er like langt på vei som deg Celeste85, og fikk kvalmen her på torsdag-fredag.. huff, så grusomt! Brekker meg når jeg ser mat..og spiser bare for å spise...Dvs truer det ned.. Måtte dra tidligere hjem fra jobb på fredag.. Og i morgen og frem til onsdag skal jeg på kurs med jobben.. Krysser fingre og tær for at jeg IKKE blir kvalm og spyr.. Den er vanskelig å bortforklare for kollegaene mine.. Eneste som hjelper litt er bonaqua med sitron..

Skrevet

Uff vennen, stakkars deg! Jeg var sånn de første ukene andre gangene jeg var gravid. Seabands og ingefær ble prøvd, men ingenting hjalp:( Det eneste som tok bort det verste var postafen reisesyketabletter. Det har blitt diskutert frem og tilbake her inne om det er farlig å ta eller ikke, men jeg fikk nå beskjed av både lege og jordmor at jeg kunne ta det.

Skrevet

Hei, er visst ikke bare meg skjønner jeg. Kom kasta på meg i uka som var. Lurer også på tips. For min del så har jeg prøvd veldig mye av kjerringrådene. Syns det å koke opp vann med litt ingefær i hjelper litt. Men har kastet opp dette også, så ingen garanti. Sitter også med sea bands på meg akkurat nå, tar kanskje toppen av det verste? Men veldig lite. Så i dag skal jeg på akupunktur og se om det kan hjelpe. Har forsåvidt prøvd å spise i senga før jeg står opp og masse forskjellig til frokost. Alt kommer opp. Dagens prosjekt er minst mulig bevegelse, (og da mener jeg snilegang fra senga til sofaen) også kom samboern med ingefærvann og riskake. Kledde forresten på meg liggende. Vet enda ikke om det holder :o) Har ikke reist meg mer enda... Lykke til, og er bare for alle å rapportere tilbake om de finner mirakelkure :o) Heldigvis varer det bare noen uker til (krysser figre) og resultere i det vi ønsker oss mest av alt, et nydelig lite gull :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...