to tette Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 farmor legger ut bilder av barna mine på facebook uten å ha hørt om det er greit av meg og mannen min. jeg kjenner jeg blir sint på henne, synes virkelig hun skal høre om det er greit først. hun er ikke den mest datakyndige og har helt sikkert ikke stilt inn slik at bare vennene kan se bilde. (hun har fått hjelp til å laSte de opp av noen) det er snakk om mange bilder. har hun gått over streken? hva mener dere om dette? synes dere det er greit å la andre legge ut bilder av barna deres på nett- uten å si ifra noe om det? jeg har selv bilder av barna mine på internett, men de har jeg jo kontroll over selv. vet hvem som har tilgang til de, kan få de fjernet når jeg vil.
It's all about me Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Du kan få disse fjernet når du vil også. Trykk på "raporter bildet" knappen og skriv at du vil ha de fjernet pga at du ikke har gitt tilatelse til å publisere de.
Pirkeanonym Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde gitt beskjed. Det er en grunn til at jeg ikke har bilder på min egen profil.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde gitt beskjed om dette! Si at du ikke har bilder av barna dine på din egen facebook-profil en gang! Og så ville jeg fått bildene fjernet.........
Tante Blås Squaw Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Snakk med henne, fortell at man spør først )
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Snakk med ho da vel? Vis ho åssen man stiller inn slik at bare venner får se? Stakkars ho vil vel bare skryte av barnebarna sine...
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 her ville jeg gitt beskjed om at bildene skal fjernes.. jeg har gitt beskjed til alle minat det er kun jeg og pappaen som får legge ut bilder av ungene våre... hun vil sikkert bare skryte av barnebarna, og kommer sikkert til å forstå hvorfor dere vil ha bildene bort hvis du forklarer henne det...
Bunnies by night Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Før du blir sint så bør du fortelle henne at det ikke er greit for dere. Hun har sikkert ikke tenkt over det - er endel mennesker som ikke har forstått at det ikke er alle som synes at det er hyggelig at folk legger ut bilder av f.eks. barna uten å høre med foreldrene først. Jeg regner med at hun har gjort det uten å tenke seg om, derfor er det viktig at du sier i fra på en fin måte at du ikke synes at det er greit - så vil hun nok forstå at det hun har gjort er litt dumt.
Tøysetipp Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Hvis det irriterer deg så hvorfor ikke ta det opp med henne? Er det ikke mye greiere å være direkte enn gå rundt og være sint? Har ingen besteforeldre på facebook, glad for det, men de hadde fått lov å laste opp bilder av arvingen om de hadde ønsket det.
Mrs. Bouquet Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 Tror ikke hun gjorde for å gjøre deg sint. Bare si fra at hun skal fjerne dem om det er et problem. Er ikke alle som ser problemet med å ha bilder av barna på facebook eller har tenkt tanken på at det skal være galt eller skummelt.
camilla^ Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Jeg har samme problem med min svigermor, hun er ikke farmor til mine barn. Hun legger ut bilder av mine unger uten å spørre. Er det noen som skal legge ut bilder av mine barn er det meg eller barnefar, min mann og jeg har samme "krav" til de få bildene vi legger ut av ungene så han går også. Men svigermor spør ikke, og legger ut akkurat hvem bilder hun vil. For å si det sånn så ble de kjapt fjernet da min mann sa ifra, og da etter han så jeg tente på alle plugger da jeg oppdaget bildene. Hadde hun spurt, så hadde hun kanskje fått lov til å ha noen bilder, men nå er det helt utelukket.
OsloMor Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 Det er ikke greit å legge ut bilder av andre uten deres samtykke. Hadde sendt melding/ringt til svigers og bedt de om å fjerne bildene, si samtidig at du ike vil at de skal legge ut bilder av barna, Det er frekt å gjøre slikt uten å spørre, tillater ingen å legge ut bilder av mine unger..
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 27. september 2009 #13 Skrevet 27. september 2009 Det er sikkert lettere for deg å få fjernet bildene om du spør farmor og ikke dib.
Gjest mphs Skrevet 27. september 2009 #14 Skrevet 27. september 2009 Jeg sa fra til svigerfar at jeg ikke likte at han la ut bilder av ungene våre uten å spørre først. Han har ikke lagt ut flere bilder. Mannen må også ha godkjennelse fra meg før han legger ut bilder av barna våre.
mamman til to gutter Skrevet 27. september 2009 #15 Skrevet 27. september 2009 Jeg legger ikke ut bilder på facebook av mini selv, men det hadde ikke fallt meg inn å bli sint hvis noen av besteforeldrene gjorde det (ikke at noen av dem er på facebook, men likevel). Det er jo ikke noe de gjør for å være slemme, de er vel bare litt dårlig informert om hva som er fornuftig og ikke. Ikke syns jeg egentlig det er noe problem om det ligger noen bilder av han heller, selvfølgelig fullt påkledd. Besteforeldre som legger ut bilder av barnebarna gjør det jo bare fordi de er stolte og for å skryte, ikke for å være slemme. Papirbilder kan de jo henge opp over alt og vise til alle de vil uten at det er noe problem og hvis man da ikke er vant til å bruke internett på den måten, så er det ikke alle som tenker over at det er noe annet enn å vise papirbilder. Jeg ville snakket med farmor og sagt at dere ikke ønsker å ha bilder av barnet deres på internett og forklare hvorfor, så skjønner hun nok det uten problemer og gjør det ikke flere ganger.
Ronja&Odin Skrevet 27. september 2009 #16 Skrevet 27. september 2009 legger hun ut noen naken\halvnaken bilder av barna? hvis ikke skjønner jeg virkelig ikke hva du klager etter. la nå bestemødre få lov og være stolte over barnebarne sine. og liker du det ikke syns jeg du bør si det til henne... ikke sitte og irritere deg over det her sorry
Gjest Skrevet 27. september 2009 #17 Skrevet 27. september 2009 Jeg legger aldri ut bilder av ungene på nettet og har gitt beskjed til familie om dette. Om jeg ser noen har lagt ut bilder av barna mine gir jeg bare høflig beskjed om at de skal fjerne dem, og sier at jeg ikke vil ha bilder av barna på nettet for fremtiden heller. Synes det er frekt å legge ut bilder av andres barn uten tillatelse, og strengt tatt er det heller ikke lov.
ALIICE Skrevet 27. september 2009 #18 Skrevet 27. september 2009 HALLO!! Du har jo selv lagt ut bilder av barna dine på facebook, så hva er problemet om hun også gjør det? Nå må du ta deg litt sammen! Hadde det vært din mor som hadde gjort det, hadde du garantert ikke reagert! Men siden det er din svigermor så går du helt i fistel!! Her er det heldigvis ikke noe problem siden ingen av besteforeldrene er på fb, men venner av meg legger ut bilder som mini av og til er med på, og det er heller ikke noe problem, siden jeg legger ut bilder selv. MEN! Hadde du ikke lagt ut bilder av ungen din, så hadde jeg forstått om du hadde reagert.
Gjest Skrevet 27. september 2009 #19 Skrevet 27. september 2009 Nå er det ikke meg du henvender deg til da, men uttaler meg nå allikevel. Det er da forskjell på å legge ut bilder av egne barn som man selv har vurdert i forhold til publisering, og bilder som andre har lagt ut uten å sjekke med deg om det er ok. Bestemor/tante/onkel/venner kan da ha en helt annen grense for hvilke bilder de synes er ok å publisere enn en selv har som forelder. Og dessuten, det er ikke lov å publisere bilder av andres barn uten å få tillatelse først. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å spørre først, jeg.
Milletrille Skrevet 27. september 2009 #20 Skrevet 27. september 2009 Må si jeg er imponert over at du har en farmor som er på facebook Men skjønner dlemmaet ditt. I og med at du selv legger ut bilder av barna dine der, er jo ikke det selve probemet, men at duikke har kontrollen. Hva med å si til henne at bilder som blir lagt ut der er synlig for alle og kan bli misbrukt, og at du derfor kan hjelpe henne med å begrense profilen hennes så bare hennes venner kan se bildene? Eller evt si at du ikke ønsker at hun legger ut bilder av barna dine, da dette er noe du selv ønsker å ha kontroll på. Men at du f eks kan legge ut noen bilder av henne med barna som du kan tagget på?
Gjest Skrevet 27. september 2009 #21 Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde sagt ifra at du ikke synes det er greit og forklar hvorfor. Jeg har gitt beskjed om å ikke sende bilder på mail til gud og hvermann av ungene til min mor og svigermor. Spesiellt der ungene er nakne på sommerferie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå