Gå til innhold

Åå.. blir så frustrert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som sykepleier i hjemmetjeneste og på omsorgssenter, og opplever at det er så vanskelig å få tilrettelagt arbeidet når man er gravid!

Er i min 14 uke nå, så har ikke så mange fysiske plager annet enn at jeg naturlig nok har lite energi og er mye trøtt. Jobber skift arbeid, men heldigvis ikke natt. Jobber mye med tunge pasienter, og er hele tiden redd for at jeg skal løfte for tungt eller gjøre noe jeg ikke burde.

Får høre at jeg kan gå å spørre noen andre om hjelp til dette, men om jeg skal gjøre det for hvert tungt løft jeg må ta ender det opp med at hele stellet låser seg og jeg får sure kollegaer som selvsagt heller ikke vil ta alle de tyngste pasientene med tanke på SIN kropp.

I hjemmetjenesten er det svært travelt, og lite tid til pauser - enkelte dager IKKE tid til pauser. Kan be om å få være på en roligere avdeling, men det avhenger veldig av den andre staben som er på jobb den dagen om det lar seg gjøre (fagpersonell eller ikke osv..)

I tillegg er arbeidspresset høyt for tiden, med mindre bemanning - noe som fører til mer sykmeldinger og økt arbeidsmengde på oss som er igjen..

SUKK... ikke meningen å være sytete her, men det er bare så utrolig godt å få det ut ;) Noen som opplever det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg jobber også som sykepleier i hjemmetjenesten. Er mye å gjøre, og veldig tungt arbeid... Jeg er sykmeldt i noen uker, pga kvalme. Blir spennende å se hvordan det går når jeg skal starte igjen. Forrige gang jeg var gravid, var jeg sykmeldt hele svangerskapet nesten.

Skrevet

glemte å si at jeg er på "besøk" fra 1. trimester ;)

Skrevet

Det er vel ikke lenge før du er fast inventar her du også da? Jeg skal også ha i april, 1.april er foreløpig termin :) Kan jeg spørre hva du var sykmeldt for sist?

Skrevet

Hei! Jobber også som spl. i hjemmetjenesten. Arbeidsgiver kan søke om tilretteleggingsmidler slik at du kan få en roligere dag, samtidig som de kan leie inn noen for deg:-) Jobber som avd.spl, og vi gjør det for våre, min sjef skal gjøre det for meg også. Er i uke 20 med min første:-)

Skrevet

Hei igjen! Forrige gang jeg var gravid hadde jeg høyt blodtrykk, derfor var jeg sykmeldt. Håper at formen blir litt bedre i dette svangerskapet. Jeg har termin 25 april, så er ikke lenge til jeg kommer over hit

:)

Skrevet

Hei!! Jeg jobber som natt-sykepleier på sykehjem. Har termin 15 februar og er heldig å være i god form. Jeg opplever det samme som deg med mye sykemeldinger, lav bemanning og økt press på personalet som er igjen.

Jeg anbefaler deg å bruke god teknikk når du løfter, og at du kun løfter sammen med personer som kan det. Ellers synes jeg du kan snakke med arbeidsgiver slik at du kanskje slipper de aller tyngste brukerne. Dersom graviditeten er normal skal det ikke være noe i veien med å løfte/ arbeide tungt.

Jeg har utposninger på morkaken men er blitt fortalt på norsk senter for foster medisin at det ikke er noe i veien for å holde samme aktivitets nivå.

Andre trimester er jo virkelig "kose trimestret". Jeg har den instilling at man går på jobb og gjør det så lenge man kan. Men den dagen at man går på jobb og ligger på sofaen resten av dagen etter endt arbeidsdag. Da er det på tide å legge inn årene.

Lykke til videre!!!

Skrevet

Tusen takk for så mange tilbakemeldinger!! Utrolig greit å kunne lese litt om andre sine erfaringer :)) Alle dager er jo ikke like i dette yrket heller, noen dager synes jeg det går veldig greit mens andre er langt værre :S Vi får se hvordan det går, det ordner seg nok til det beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...