Gå til innhold

Åå.. blir så frustrert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som sykepleier i hjemmetjeneste og på omsorgssenter, og opplever at det er så vanskelig å få tilrettelagt arbeidet når man er gravid!

Er i min 14 uke nå, så har ikke så mange fysiske plager annet enn at jeg naturlig nok har lite energi og er mye trøtt. Jobber skift arbeid, men heldigvis ikke natt. Jobber mye med tunge pasienter, og er hele tiden redd for at jeg skal løfte for tungt eller gjøre noe jeg ikke burde.

Får høre at jeg kan gå å spørre noen andre om hjelp til dette, men om jeg skal gjøre det for hvert tungt løft jeg må ta ender det opp med at hele stellet låser seg og jeg får sure kollegaer som selvsagt heller ikke vil ta alle de tyngste pasientene med tanke på SIN kropp.

I hjemmetjenesten er det svært travelt, og lite tid til pauser - enkelte dager IKKE tid til pauser. Kan be om å få være på en roligere avdeling, men det avhenger veldig av den andre staben som er på jobb den dagen om det lar seg gjøre (fagpersonell eller ikke osv..)

I tillegg er arbeidspresset høyt for tiden, med mindre bemanning - noe som fører til mer sykmeldinger og økt arbeidsmengde på oss som er igjen..

SUKK... ikke meningen å være sytete her, men det er bare så utrolig godt å få det ut ;) Noen som opplever det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg jobber også som sykepleier i hjemmetjenesten. Er mye å gjøre, og veldig tungt arbeid... Jeg er sykmeldt i noen uker, pga kvalme. Blir spennende å se hvordan det går når jeg skal starte igjen. Forrige gang jeg var gravid, var jeg sykmeldt hele svangerskapet nesten.

Skrevet

glemte å si at jeg er på "besøk" fra 1. trimester ;)

Skrevet

Det er vel ikke lenge før du er fast inventar her du også da? Jeg skal også ha i april, 1.april er foreløpig termin :) Kan jeg spørre hva du var sykmeldt for sist?

Skrevet