Gå til innhold

Tenner og trøbbel...


Itsrejk

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med tennene hos deres små?

 

Her kommer de på løpende bånd... Småtten var nesten sju mnd før de to første kom. Deretter var det en pause på noen uker, men nå har han fått fem tenner i løpet av to uker. Tydelig at han plages. Bare tull med sovingen både på dag og på natt... Mangler bare den åttende tanna nå, så blir det vel en pause. Håper vi får sovet litt før neste runde begynner...

 

Hva med deres små? Fått mange tenner, og plages babyen når de kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det bare 2 tenner foreløbig. Kom når hun var 5,5mnd, men plagdes lenge før de tittet fram! Dårlig matlyst, sov dårlig, og spiste nesten opp mamma`n sin;) huff, hehe.

Regner med at det titter frem en tann eller to til iløpet av oktober. Matlysten nå er elendig, snørra renner og når klokka passerer 17.00 og utover er alt bare helt jævlig virker det som:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har han fått to oppe og to nede. De to første fikk han rett før han var 7 mnd. Var forkjøla og skrek mye på nettene noen dager. De to neste kom 3 uker senere, men da merka vi ikke noe spesielt på han, bare såg plutselig en dag at de hadde brutt gjennom.

Nå er det fire nye på vei oppe, så nå er det en del uro igjen, på kvelden spesielt. Ikke spesielt forkjøla nå, men er nettopp ferdig med en forkjølelse som varte 2 uker(ble smittet at et søskenbarn som var på besøk en helg) Så like greit at vi ikke har en ny runde med det. Men har dårlig matlyst og har hatt det siden han ble forkjølet. Begynner å bli litt i beit over hva jeg skal gjøre for å få i han mat. Føler jeg ammer bare mer og mer om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner vi har vært veldig heldige i forhold til tenner. De to første dukket opp når mini var 5 måneder. Da hadde vi ikke noe forvarsel ,de bare dukket opp. De to oppe dukket også opp, sånn rundt 7 måneder, igjen uten forvarsel. Dvs, han virket ikke nevneverdig plaget. Rundt midten av forrige uke ble han litt utilpass en ettermiddag, og da tittet jeg og så det var to til på vei gjennom oppe. Dagen etterpå var han i helt fin form igjen! Jeg håper det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det der høres kjekt ut! :) Tror kanskje problemet hos småtten min var at alle kom på en gang. Fem tenner på to uker ble nok litt mye... Nå er åttende på vei, tror jeg - og det ser ut til å gå litt roligere for seg, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 tenner her, 4 oppe og 2 nede.. Alle tenner kom på to mnd. Ikke vært noe spesielt plaget, annet enn kløing. Men det er jo naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...