Gå til innhold

Overdreven blunking hos 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gutt som nylig fylte 2 år har de siste to dagene blunket noe overdrevet. Han har aldri gjort dette før, og jeg blir veldig bekymret........ Det virker ikke som om han gjør det for å få oppmerksomhet heller, han gjør det når han tror vi ikke ser også. Det er ikke hele dagene, men litt innimellom. Er dette vanlig, eller bør jeg oppsøke lege? Huff, blir skikkelig bekymret... Det begynte på fredag....... Noen som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart du spør om det. Min 13mnd gamle sønn gjør akkurat det samme. Tror ikke det er noe galt med ham, men lurer jeg og, om det er noen som vet....

Skrevet

Hvis han blunker overdevet og skjærer grimaser kan det nok være Tourettes syndrom..

Skrevet

HI her. Han skjærer ikke grimaser og har ikke andre tics. Det er kun denne blunkingen, og det har vart i to dager.

Skrevet

ta en tur til legen for sikkerhets skyld, kan desverre ikke si hva det er over her, husker datteren min gjorde noe lignende og jeg ble livredd men det viste seg at hun ahdde bare funnet ut at det var "gøyt" og hadde oppdaget noe nytt og derfor blunkingen..

Men det kan være andre ting, derfor bør du gå til legen, tviler på det er noe seriøst men bare for å være sikker bør du gå:)

Klem

Skrevet

Hehe, har vært gjennom det vi også:) Det var bare en morsom "uvane" han hadde i ca 1 mnd....hadde akkurat vært til legen og fått henvisning til øyelege da han fant ut at han skulle slutte med det..:P

Skrevet

HI her. Tusen takk for alle svar! Jeg kom på at de i barnehagen sa at det hadde rent en god del fra øyet hans på torsdag og fredag. Men det gjør det iblant, tror han har litt tette tårekanaler. I tillegg har han ofte litt gult puss i øynene om morgenen. Er det vanlig å blunke endel om øyet har en liten irritasjon? Det er ikke rødt, og han har ikke blunket sånn tidligere når han har hatt irritasjon, så jeg vet ikke...... Blir bekymret, altså! Hvis det ikke har gitt seg i morgen ringer jeg nok legen.

Skrevet

Jeg ble også bekymret for tourettes siden et familiemedlem har dette og det startet med overdreven blunking, men nå har begge mine barn hatt denne blunke-perioden, så jeg anser det som normalt:)

Skrevet

HI her! Så godt å høre om at flere har hatt barn som har blunket i en periode uten at det var noe alvorlig. Hvor gamle var barna deres når det gjorde det?

Skrevet

Adrian har sånne fakter han og. Har ikke dratt til lege, men tror det bare er en fase. Han er litt over året. Sitter å blunker og myser om hverandre. Hehehehe. Ser ikke så bra ut, men tror det bare er en sånn morsom greie de henger seg opp i :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...