Gå til innhold

VONDT I MAGEN....

Christine-88 og lille Jacob<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca ett kvarter siden fikk jeg plutselig vondt i magen, rett under navelen og litt til høyre på en måte.. Det er ømt når jeg tar på det, akkurat som ett blåmerke liksom.. Lurer på om det er fler som har opplevd det, eller om noen har en formening om hva som kan være grunnen til det. Det første som slo meg var blindtarmen, men jeg vil tro at det er vondere..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det blir mer smertefullt ved bevegelse eller ved at du trykker og slipper raskt igjen, så kan det være blindtarmen... og da har man gjerne feber og oppkast også.

Men ellers er man jo ofte veldig øm i magen når man er gravid da..

Skrevet

Det er mer smertefullt når jeg trykker på det, har opplevd å være øm før, men ikke på denne måten.. Så ser det litt ann, og om det blir verre, så får jeg ringe til føden tenker jeg!

Skrevet

Blindtarmbetennelse ville gitt deg feber, og generell dårlig almenntilstand.

Vil nok heller tro at det er limorfestet ditt som har fått seg en "sleng" eller strekk. Jeg har dette innimellom, og det har økt på nå på slutten av svangerskapet. Blant annet hvis jeg reiser meg brått, eller nyser i feil stilling.

Men er du usikker, ringer du føden!

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt sånne smerter-skikkelig vonde! Jeg tenkte også på blindtarmen, men hos meg kom det også på venstre side, så blindtarmen er det nok ikke. I følge legen min var det "ingenting", siden jeg ikke hadde noen tegn på svangerskapsforgiftning, men jeg skal høre med jm i morra. Jeg fikk så vondt at jeg måtte sette meg ned på en trapp ved en fortauskant... Skremmende egentlig. Men jeg tror det kan være luftsmerter/smerter i tarmene, siden hun presser så på de indre organene. Jeg får disse smertene mest når jeg "gjør noe", som da jeg jobbet, fløy rundt og gjorde masse ærender og tom etter dusjen. Så det beste for meg er å være i ro...

Skrevet

Slapp av, bare slik det er når det utvider seg i mageregionen. Ligament strekninger.

Skrevet

Jeg hadde det sånn spesielt mellom uke 30 og 35 ca, og det var ikke noe godt. Husker navlen også var ganske vond.. Jeg tenkte ikke så mye på det annet enn at det sikkert er normalt når magen vokser. Så du trenger nok ikke å bekymre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...