Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hvor er best å bo, synes dere? Og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Mest land, men saken er den at man trenge ikke reise langt ut på landet for å komme vekk fra byen. Et lite kvarter ut av mange byer, så vips, så er du på landet. Bor i by, enn så lenge. Om et par års tid er vi på landet! Gleder meg. Bra for oss, bra for unga. Mer plass, mindre støy! Jeg skal sitte på den nye terrassen min å høre.... ingenting. Litt feil, fuglesang og bjerkesus er tillatt. Åpner jeg dørene nå, er det sus fra folk, fester, biler, sirener.... *lei*
Miss Foster Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Hadde jeg vært alene - storby utenfor Norge. Men siden jeg har barn så uten tvil landlig til i Norge. Pga. at jeg ser barna setter pris på skogen, fjellet, fjorden og havet, samt at trafikken er så liten at man ikke trenger å frykte den så veldig, og livet generelt for oss alle er mer avslappet.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 På "landet". Altså ikke i byen, men ikke utenfor sivilisasjonen. Et kvarter utenfor byen er "på landet" nok, syns jeg. Akkurat nå bor jeg i byen, men har tidligere bodd et kvarter utenfor, og jeg må si at jeg angrer litt på at jeg flyttet. Det er så skittent og bråkete og usunt og farlig her. Jeg har lyst til å kunne sitte på verandaen uten å måtte tygge sand fra hovedveien, og jeg vil kunne føre en samtale med den jeg sitter på verandaen sammen med uten å rope. Også vil jeg ha mulighet til å sende ungen ut uten å bekymre meg halvt ihjel for at han skal bli påkjørt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Hmmm... Vi bor laaangt ute på landet, to timer for å være nøyaktig. Unner ikke min verste fiende å bo så landlig til. Et stykke utenfor byen vil jeg tro er det beste. Jeg vokste opp i et rolig nabolag med bare en halvtime å spasere til en (liten) by, og det var perfekt. Dit skal jeg flytte så snart jeg får muligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå