Gå til innhold

Bæresjal, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan man bruke det, bruker dere det mye, anbefales det? Hvor kan man event. kjøpe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte et elastisk bæresjal på et av disse nettstedene som er linket på tettinntil.com. Husker ikke hvilken.

Brukte det fra hun var nyfødt til hun var nesten ett år, da gikk jeg over til mei tai. Brukte sjalet mer enn vogna! Kommer nok til å bruke det en del denne gangen også, men sikkert ikke like mye i starten siden nurket blir født på vinteren.

Skrevet

Jeg prøvde det på mini, for jeg fikk så vondt i ryggen av selen. Sjalet var veldig behagelig å ha på, men alt for omstendelig å ta på til at jeg gadd bruke det...

Kan vel i teorien brukes fra nyfødt, siden de kan ligge i det.

Jeg kjøpte mitt på nett. Du kan få kjøpe det om du vil hehe;p

Skrevet

Kjøpte elastisk sjal - moby wrap, fra lotusbarn. Brukte det fra sønnen vår var nyfødt. Hadde ikke klart oss uten:)

Skrevet

Kjøpte Moby wrap frå www.lotusbarn.no i 2007 (rundt 400 kr trur eg). Første gong eg prøvde sjalet var lille var 1 døgn gamal (hadde det med på klinikken). Brukte det utruleg mykje og det (i kombinasjon med ergo-sele til eldste) gjorde at vi ikkje trengte å kjøpe søskenvogn.

Brukte sjalet til jenta var rundt 9 mnd og knappe 9 kg, då begynte ho å "sige" litt, i og med at sjalet er elastisk. Skal heilt klart ha det med på klinikken igjen om vi får fleire barn.

Skrevet

kan brukes fra dag 1 - kjøpte på babyshop. (brukes på prematuravd.)

Veldig fornøyd, men litt mye stoff hvis man skal ta det på ute uten å få det ned i bakken.

både pappaen og jeg brukte det mye.

Skrevet

Kjøpte elastisk bæresjal da ungen var ca 4 uke og brukte det mye fram til ett år. Kjøpte da MeiTai. Burde nok tatt i bruk MeiTai noen måneder før. Bæresjal kan være vanskelig å få på, krever endel øvelse og litt plass. (Feks Ikke helt enkelt ute i regnet med 6 meter tøy). Men her likte både mor og far bæresjalet. Veldig intim måte å bære baby. Flott for å trøste. Praktisk på reiser/flyplasser/båt. Lett å ta med ungen på plasser der vogna ikke duger. Vi kunne ikke klart oss uten.

Skrevet

Jeg har et nesten ubrukt elastisk sjal ;-) Vi har prøvd det, men mini er så varm, og så tett inntil meg ble vi begge temlig våte av svette :-S Brukte MeiTei masse, og nå når mini gikk over til rygg sitter han i Ergo sele. -Bærer mye mer enn jeg bruker vogna! Det er jo så praktisk, og fungerer helt greit nå selvom mini er 12kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...