Gå til innhold

Dere som ufrivillig har sluttet å amme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjorde dere det med melka?

Min lille puppegale prinsesse bestemte seg over natta at pupp var ut. Nå blir hun krakilsk og hyler hver gang hun ser den!

Har prøvd mange dager å få henne til å ta den igjen, men nei.

Så da er vel den epoken over:(

Hun er straks 10 mnd.

Nå holder puppen min på å sprenge. Hun har bare fått en nå siste mnd... sær liten dame;) Og kun morgen og kveld.

What to do?

Pumpe? Men da opprettholdes jo produksjonen?

Og trenger hun mme nå, eller hvordan er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ga mini seg da han var 5,5 mnd. Fram til da ble det nedtrapping. Først ville han bare ha morgen og kveld, og til slutt bare en pupp på morgenen. Derfor var produksjonen veldig lav, så når han bestemte seg for at han ikke ville ha mer i det hele tatt, så var det ikke noe problem med spreng.

Jeg har hørt at det lønner seg å pumpe nok til at sprengen går over. Da opprettholder du ikke produksjonen, og får heller ikke betennelse.

Ang. om hun trenger mme vet jeg i grunn ikke, men det sies jo at de ikke skal ha noe særlig kumelk før de er året. Her får mini ca. 500 ml mme om dagen, og han er 8 mnd på mandag.

Skrevet

Tassen min sluttet da han var 8 1/2 mnd, og ikke SJANGS om vi får i ham mme...han bare kaster opp av det :(

Han hadde fått/villet ha bare morgen og kveld fra han var ca 6 mnd forøvrig. Jeg hadde ikke særlig spreng, så håndmelket litt i dusjen om morgenen, og så ga det seg etter et par dager.

Ang mme, så spurte jeg om det på 9mnd-kontrollen sist uke; helsesøster her mente at så lenge han spiser grøt (butikk-grøt), så får han i seg nok kalsium og jern, så vi trengte ikke stresse med å gi ham mme :)

Skrevet

- Gå til fastlegen din. Han kan på dagen få tak i hormonpiller som stopper melkeproduksjonen.

- Binde brystene tett inntil kroppen med bandasje.

- Håndmelke bort sprengen er bedre enn å pumpe :)

Skrevet

Takk for tips.

Jeg har håndmelket i dusjen, og det er bedre nå. Men det sprenger likevel innmari når jeg kommer borti den, bare det å bære snuppa er voooondt!!

Men er bedre enn for noen dager siden, så:)

Skal til fastlegen med snuppa i morgen, så får se om jeg får sneket inn et par spørsmål om dette og;)

Skrevet

Hei! Gutten min sluttet når han var litt over 6 mnd. Jeg pumpet toppene og sparte litt på melk som jeg gav på flaske i begynnelsen, og etterhvert gav sprengen seg og jeg trengte ikke pumpe lengre. Men jeg har hatt melk i puppene i 3 mnd, uten at jeg har pumpet siste 2 mnd. Det er mer råmelk lignende. Helsesøster har sagt at han skal ha 5-6 dl med melk i løpet av en dag (MME), da er dette inkludert dette som er i grøt. Jeg gir 4 flasker per dag a 120 ml + 2 grøtmåltider med ca 1 dl.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...