Gå til innhold

enebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, hvor mange er det som her enebarn her?

Vi har en jente på 3 år, og er litt i tvil om vi skal ha flere barn...

Det er mange argumenter for og imot, og det er et dilemma vi hanskes med hver dag. Noen råd og innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt som var enebarn helt til han var 7,5 år, da fikk faren barn med sin nye fru. Skulle gjerne sett at han hadde fått søsken mye tidligere, men man kan ikke styre slikt alltid :P

Han har fått enormt mye oppmerksomhet fra alle bauer og kanter og har nok merket en stor overgang til det og ikke ha det lengre. Han hadde trengt å dele den oppmerksomheten med andre så mye tidligere. Nå deler han oppmerksomheten på farsiden med to brødre og det syns han er fint :) han elsker brødrene sine, men desverre har han ikke noe lekekamerater i de, til det er de alt for små. Men på den andre siden er han virkelig storebror og kan ta seg av de, og gleder seg mye over det. Han syns og det er godt å komme til meg å være enebarn sier han. Han syns det er godt og få all oppmerksomhet en liten stund innimellom.

De vennene jeg har som nå er voksne som ikke har søsken sier de har savnet en eneste ting i livet.....søsken. De har samtlige fått mer enn ett barn. Jeg har selv 2 brødre som jeg har vokst opp med, jeg hatet de til tider, men jeg kunne aldri tenke meg å vokse opp uten de. Å vokse opp uten søsken virker for meg som utrolig ensomt. Man trenger noen å dele de tingene man ikke vil dele med foreldrene. Noen å se tegnefilm med, se første skrekkfilm med i skjul, noen å lure katten inn på soverrommet med fordi man skal redde den. Man trenger noen å male på veggene med, bake på gulvet med og teste hvordan såpe smaker med hehe. Alt dette er det som regel søsken som finner på sammen hehe. De små rampestreker i hjemmet når foreldrene sover, er ute og handler eller er opptatt ute i hagen :P

Å være enebarn har sikkert sine plusser, men jeg tror det krever enormt av foreldrene for at barna ikke skal oppfatte barndommen som ensom.

Skrevet

vi har tenkt tanken på enebarn vi og, men har selv 3 søstre å er glad for det. må være kjedeli å være enebarn, så veldi bra innlegg nora32! så her blir det en til om eit par år, hun er 2 nå. tenkte og at tenk den dagen foreldra dør, hvem skal dei dele sorgen med?

Skrevet

Vi har kun èn og jeg er usikker på om det blir fler, rett og slett fordi jeg hadde en veldig tøff graviditet. Har ikke helt bestemt meg for om jeg orker gå gjennom alt det en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...