Gå til innhold

AHUS og restriksjoner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste akkurat at fom mandag 28. september er det KUN ektefelle/partner som får besøke mor på føden og barselavd. Målet er å skjerme de nyfødte for svineinfluensa-smitte.

En kan jo ikke gjøre annet enn å være glad for at de skjermer og beskytter mor og barn, men må innrømme at jeg kommer til å få problemer med å fortelle mine to små døtre at de ikke kan besøke mamma på sykehuset. Kommer nok helt klart til å savne bestevenner og mamsen også.

Dette var et lite hjertesukk bare.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg merker at det er litt tungt at mamma ikke kan komme å se den lille på sykehuset. Får klump i halsen og tårer i øynene når jeg tenker på det. Hadde gledet meg såååå masse til å få besøk på sykehuset. Alle sier at jeg må huske på at jeg bare er der i to døgn, men allikevel.

Jeg skjønner jo at de bare vil skåne de små så jeg er jo ikke sur.....men helt klart veldig skuffet!!

Gjest Månefuglen +2 *høygravid*
Skrevet

Det er mange som tar med seg babiene ut i vestibylen selv om dette ikke er lov.

Skrevet

Hmmm...da kan det jo ikke være særlig strengt da....

Skrevet

huff.. jeg som blir alenemor og skulle ha bestevennen min der etter fødsel :(

Skrevet

Da får helt sikkert din bestevenn komme på besøk! Bestevenner er nok ikke mer smittsomme enn fedre/partnere og EN besøkende må man jo bare få lov å ha der......

Jeg leste også at det var lov for mor å gå ut men at fra 28.09 kan man ikke ta med de nyfødte ut i vestibyle osv..... Mor kan kun gå ut alene..

Vi får tro at vi får masse hvile og ro iallefall da, en mager trøst kanskje.....

Skrevet

He he det var det mannen min sa også....at vi får mye fred og ro. Også var han glad for at han slapp de gæærne tantene mine....hehehe. Så vi må vel bare prøve å se positivt på det.

Skrevet

Jeg synes det er betryggende at de setter igang slike tiltak jeg med tanke på at de sier svineinfluensa når sin topp i januar og februar- da jeg har termin i januar!

Er førstegangsfødende, og skulle gjerne tatt imot nærmeste familie på besøk. Men tenker at dette er en fin mulighet for oss som ny familie å bli kjent i fred og ro, og jeg kjenner jeg slapper litt mer av i forhold til å komme igang med ammingen.

For dere som har en spent storesøster eller storebror, så må jeg innrømme at jeg synes det er litt sårt- de er jo tross alt en del av den nye familien. Så all medfølelse til dere som er i den situasjonen!

Skrevet

Intensjonen er sikkert god, men nå er vi ganske ofte på Ahus, og senest igår. Så da flere mødre kom med bylten i armene når de skulle ta blodprøver og satt i kantina med bylten sin. Her er det jo endel trafikk, da. Ikke minst på det trange venteværelset til blodprøvetakinga! Er jo en tredjedel av plassen på gamle Ahus!

Og det første mange gjør når de er ferdige er jo å drasse med babyen på et kjøpesenter. Er det ikke da litt hysterisk å nekte søsken eller besteforeldre? Kunne jo startet med å tillatt foreldre og søsken. Far er selvskreven.

For sist så delte jeg rom med en utenlandsk dame, og mens min mann måtte reise hjem- så hadde hun en skrikerunge på 3, gubben sin, og broren hans, mora si, søstre og kusiner der til etter at jeg sovna i utmattelse om kvelden... Og hun hostet hele tiden i tillegg. På firemanssrom, så vi var ikke mange som sov godt eller hadde noe hyggelig opphold den tiden på det rommet. Men hun hadde det jo hyggelig- som hadde hele slekta der!

Skrevet

Det at de nekter søsken er igrunn litt tullete synes jeg. Som jordmoren min sa i dag: faren kommer jo med de samme baseluskene som evt. søsken gjør....de bor jo sammen...

At de har restriksjoner på øvrige familie og venner ser jeg ingen problemer med og har forståelse for det. Men at de ikke kan tillate søsken synes jeg rett og slett er supertrist!

De kunne f.eks ha sagt - far og 1 søsken av gangen i det minste.

Har termin 5 november og er litt trist når jeg tenker på barseloppholdet og at storesøster ikke får treffe meg og lillesøster på sykehuset

Skrevet

jeg synes det er litt trist jeg, noe av det jeg har gledet meg til vedr. fødsel og opphold på barsel- er at jeg kan få vise frem nurket mitt til foreldrene min og lillesøsteren min, og min beste venninne mes han er "helt ny" Man hadde også "fått unna" dette med besøk på sykehuset slik at man får ro første uken (e) hjemme

men for min del bli det da mor far, søster, svigemor svigefar, svigerinne + mann + halvstore barn , min bestevenninne og mannen + min nære tante osv osv som ønsker å komme raskt på besøk etter vi har kommet hjem ( som egentlig ville ha kommet 1 time på visitten på Ahus) men blir stresset av at de skal da komme hjem til oss istedet første dagene han er hjemme... og ikke minst alle de andre som ønsker å se han..

men nå har jeg og gutten i magen hatt svineinfluensa og han er imun i ca 5mnd ette fødsel så vi bekymrer oss ikke så mye....uansett som flere sier - basillene vil babyen bli utsatt for via far/medmor og småsøsken når de kommer hjem....

Skrevet

Ah, så deilig tenker jeg:-) Kan bare slappe av og kose oss og ha en sjanse til å komme seg litt ovenpå igjen etter fødselen! Det eneste som er forferdelig trist er at jeg så gjerne skulle hatt storebror sammen med oss..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...