Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Det er en liten kattunge som i løpet av natta bestemte seg for å bo på trappa vår. Den virker temmelig tam, og rimelig velstelt. Det er kaldt og guffent ute. Vi var dum å gi den litt melk i morges, og nå har vi vært ute hele dagen, kommet hjem og katten er der enda. Bare vi letter på døra forsøker den å komme inn. Går vi ut gnistrer den og henger i bena på oss. Saken er at jeg er redd katter og ungene hyskriker og er redde de også. Hvordan blir vi kvitt den?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Hvordan er det mulig å være redd en stakkars, liten kattunge??? At du har overført redselen din over på ungene er bare tragisk!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Vi har akkurat det samme! Den har holdt til i nabolaget en stund. Er kolossalt sulten, og forsvinner ikke. For det første bør du ikke gi den noe som helst. Mater du den blir du ikke kvitt den, samtidig mener jeg at du påtar deg et ansvar for den. Nr. 2, katter bør ikke få kumelk. De får diare av det.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 kontakt dyrebeskyttelsen så kan de ta seg av den!
Agehya Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Ring dyrebeskyttelsen, eller sjekk om det er en kattegruppe i nærheten. De tar seg av den. Og så henger dere opp lapper på f.eks. postkassestativ i nærheten og informerer om at dere har levert den inn. Siden den er tam, er det nok noen som leter etter den.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Den går å stomper i beina mine. Så klora den igjennom buksa da den skulle opp på fanget mitt. Nå har jeg nettopp gått rundt med katten gående sikk sakk mellom beina på meg. De fleste er desverre ute. Sto å ringte på hos ene naboen, da hoppa katten fra en mur og opppå ryggen på meg, heldigvis hadde jeg skinnjakke på. Får frysninger. Vel vel katten er tilbake på trappa, han fulgte meg jo hjem igjen. Får ta ringerunde for jeg tør jo ikke gå ut :-|
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 En ting er at man er redd katter, noe som er totalt uforståelig for meg.. du må jo ha fått det fra dine foreldre, men at du har overført det til dine barn igjen er jo helt sykt!! En liten kattunge... Men oppialt så har du jo empati for denne lille. Håper det er noen som eier den ellers så får dere ringe dyrebeskyttelsen. (jeg vil gjerne ha den, men vi bor sikkert langt fra hverandre)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå