Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hvis dere er utdannet og hjemmeværende, savner dere å få brukt kunnskapene? Var selv akkurat ferdig med master i rettsvitenskap da jeg fikk barnet mitt. Skulle være hjemme ca 20 måneder, men jeg begynte å jobbe etter 16. Trivdes hjemme, men fikk veldig behov for å bruke hjernen til slutt. Og så var det det at man ikke bør være for lenge borte fra arbeidsivet etter endt utdanning.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Har bachelorgrad+60 studiepoeng, med nr var jeg hjemme 1 år var da student. Med nr 2 1 1/2 år og med nr 3 2 1/2 år, men jobbet deltid på kveld fra de to minste var 10 mnd, men hadde de hjemme, altså ikke i bhg. Siden det kun var 22 mnd mellom de to minste tok jeg mellomste ut av bhg da han var 2 1\2 og hadde ham hjemme sammen med minstejenta.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Har bare et år på høyskole så jeg er ikke akkurat høyt utdannet nei Har to barn som er født i januar og februar, så jeg var hjemme med de til neste barnehageår (18 og 19 mnd), det var mer enn lenge nok. Ungene har trivdes i barnehage fra første dag og jeg hadde veldig behov for voksenkontakt og at dagen min skulle handle om litt annet en sølekaker, bleieskift og gakkakk-prat..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Med første mann hadde jeg kun artium fra vgs, var hjemme til han var 2 år, begynte jeg å jobbe når han var 10 mnd. Jobbet da noen timer på kveldstid, så de trengte ikke i barnehage. Da de var 3 år og 1 år og 9 mnd begynte jeg på høyskolen. Da var de til dagmamma i ett år og i barnehage i 2 år. Så begynte jeg å jobbe, da var minstemann hjemme med meg på dagtid, for jeg jobbet natt. Eldste var på skolen og kom rett hjem etter på. Med sistemann har jeg bachelor, var hjemme med han til han var 14 mnd, skulle gjerne vært hjemme myyyye lengre:( Men økonomien sa noe annet.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Med første mann hadde jeg kun artium fra vgs, var hjemme til han var 2 år, med nr 2 begynte jeg å jobbe når han var 10 mnd. Jobbet da noen timer på kveldstid, så de trengte ikke i barnehage. Da de var 3 år og 1 år og 9 mnd begynte jeg på høyskolen. Da var de til dagmamma i ett år og i barnehage i 2 år. Så begynte jeg å jobbe, da var minstemann hjemme med meg på dagtid, for jeg jobbet natt. Eldste var på skolen og kom rett hjem etter på. Med sistemann har jeg bachelor, var hjemme med han til han var 14 mnd, skulle gjerne vært hjemme myyyye lengre:( Men økonomien sa noe annet. Var noe som falt ut i første svaret mitt:s
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Forskjellig etter hvert barn. Etter førstemann, hadde jeg bare videregående og var tilbake i jobb etter kun få måneder. Etter nr 2 hadde jeg opparbeidet meg gode rettigheter, var hjemme ett år. Nr 3 med en bahelor grad også hjemme ett år. Nr 4 to bachelor grader og 7 mnd hjemme, mens far tar resten. Vi valgte da 100 % lønn.. Og da blåser jeg i svangerskapsrettigheter heretter, for nå er jeg ferdig! Det er jo måten man tenker på "her inne"... Nå skal jeg kjempe for å få flere late mennesker ut i jobb, og fjerne OS. Som JEG syns er en usosial løsning som til tider er svært ofte utnyttet..
Lille-Pernille Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Har 2 bachelor grader, samt videreutdanning på en av gradene. Tilsammen 7,5 år. Venter førstemann i oktober. Skal være hjemme i 1 år! Kanskje jeg strekker meg til 1,5. Får se hva jeg føler er best for både han, meg og pappaen etter han har fylt 1 år.
ellesant Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 Jeg har vært hjemme i ca 6 mnd, så har far tatt ut sin perm, så har jeg vært hjemme til barnet har vært ca 1 år. Når far har perm, jobber jeg. Slik holder jeg liksom litt kontakten med fagmiljøet. Er sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 16 mnd med første og 9 mnd med andre. Praktiske grunner som gjorde at det ble slik.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 Er siv.ing, og hjemme 9 md. Far er lege og hjemme 4 md.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Er sykepleier. Var hjemme 1 år med første, 15 mnd med nr 2 og det blir et vanlig år med nr 3. Sånn er det når man har lavtlønnede yrker, har ikke råd til å gå hjemme noe lenger vi. På den annen side, hvis alle sykepleier, leger, lærere osv skulle være hjemme i åresvis - hadde det blitt krise i dette landet. Det har blitt folk av mine unger også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå