Gå til innhold

får ikke til å pumpe meg ?!? *frustret*

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har endel melk til tider og da er jeg sprengt. men likevel vil ikke pumpa klare å pumpe ut melk !

jeg har avent manuell pumpe. den er riktig montert da jeg har brukt samme type til mitt andre barn.

hvorfor ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig setter ikke utdrivingsrefleksen i gang. Noen har problemer med det og det kan godt skje at man har det med et barn og ikke med et annet. Prøv å pumpe på den ene puppen mens babyen suger på den andre, da kan det være lettere.

Skrevet

ok så da er det ikke meg det er noe "galt" med for å si det slik. heh. uff. nei da skal je gprøve det du sier.

for jeg merker det lekker skikkelig av den andre puppen når jeg ammer på den ene så skal jammen komme meg i forkjøpet på den da hehe..

Skrevet

nå har jeg prøvd å pumpe samtidig med amming, men nei ikke en eneste dråpe kommer...og kommer det noe er det sååå lite at en ikke kan kalle det en dråpe omtrent.

merkelige greie. er det noe med brystvorten å gjøre tro ?

Skrevet

Jeg fikk aldri ut noe særlig melk med pumpe, selv etter 7 timer på jobb og skikkelig spreng kom det maks en halv deciliter. Litt bedre dersom babyen var i nærheten. Tror ikke pumpa fikk igang utdrivningsrefleksen. Var vel mendelapumpe jeg prøvde.

Skrevet

du også det problemet ja...hmm rart det derre. pumpe skal jo funke lissom....

Skrevet

Greier ikke å pumpe ut melk med manuell pumpe, kun med elektrisk. Tenkte det skulle bli bedre å dra med seg den manuelle når vi skulle bort, men må nok drasse på alt stæsjet mitt uansett. Har ganske treg utdrivningsrefleks. Bruker jeg manuell, får jeg kanskje ut 20 ml, med elektrisk 280 ml.

Skrevet

ååå kanskje jeg skal prøve en elektrisk en jeg da...virker som min utrivningsrefleks er treg hos meg å.

hvor kjøper man en god slik pumpe da?

:)

Skrevet

kan kjøpe på apoteket, den jeg har heter medela og koster ca 1200,-. Tror det er apotek1 som har den.

Skrevet

Hei, jeg har samme probemet, hadde det også med førstemann. Går på skole og må pumpe meg der. Kommer ut så og si ingenting. Har fått resept på syntocinon nesespray. Skal ta denne noen min før pumpung. Setter igang utdrivningsrefleksen. Funker som bare det. Melka bare strømmer:D

Skrevet

Ja, spør legen om å få Syntocinon nesespray.

Jeg har hatt samme problem, selv med elektrisk pumpe. Med nesespray går det bedre, men jeg må fortsatt håndmelke litt først for å sette i gang utdrivingen, og noen ganger også under pumpingen når det stopper opp. Hvis jeg da håndmelker litt og er tålmodig, kommer det i gang igjen.

Er litt frustrerende :-)

Skrevet

ok ja da skal jeg få tak i dette ja. blir spennende å se. :)

Skrevet

Jeg var og spurte om den elektriske pumpen på apoteket, og da fikk jeg høre at dem hadde fått endel klager på at div. deler hadde lett for å bli ødelagte.

Noen som har opplevd det?

Skrevet

jeg har ikke hatt noe problem med min pumpe da. Går en del dager for dagen. Har medela jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...