Gå til innhold

Vesla kom en uke før termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg blitt mamma til ei nydelig lita jente :) Gullet vårt ville ut en uke før termin, og det var selvsagt helt i orden for meg. Kjente de første tegna på fødsel (vonde mensmurringer og slimproppen gikk) natt til søndag den 20.sept. Riene tok seg opp utover dagen. I 16-tida var vi på plass på en fødestue på sykehuset, og da var det 4 cm åpning. De neste to timene holdt jeg godt fast i lystgassen.. Den hjalp meg til å puste rolig. Riene varte leeenge og var veldig intense, så jordmor foreslo epidural og jeg sa JA TAKK til det.. Anestesilegen kom kjapt, og ikke lenge etterpå var jeg helt smertefri. Det var så utrolig deilig å få en pause!!! Jeg kunne virkelig slappe av og få i meg noe mat. Rieaktiviteten ble noe mindre, så jeg blei satt på drypp. Når klokka nærma seg 21.00 begynte jeg å kjenne det mer og mer "der nede", og lystgassen var god å ha. Pressriene kom etterhvert - og på 15 min var jenta vår ute. Hun kom kl. 22.01 :) Hun var 3170 g og 49 cm lang, og hun er helt nydelig!!

Nå koser vi oss hjemme. Vesla sover stort sett hele dagen, men om natten er hun vanskeligere å roe... Så mye søvn blir det ikke, men det får vel man bare regne med.. Vi har det veldig bra!

Ønsker alle andre lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en flott opplevelse! Gratulerer!

Skrevet

Gratulere med den lille:)

Lykke til videre:)

Skrevet

Gratulerer masse :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...