Gjest Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hvor ofte bruker dere denne? Daglig? Ukentlig?
*pooh* Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Jeg brukte den ikke så mye i begynnelsen, men nå siste uken faktisk annen hver dag nesten, for det er så sterk og god hjertelyd nå som han har blitt mye større, og bevegelser ikke minst, synes bevegelsene er om så like kjekke å høre som hjertelyden ! Er 26 uker i dag
Gjest Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Ok:) Jeg har liksom satt meg en "regel" og ikke bruke den mer enn en gang i uka for vet ikke om det er så bra for babyen? Kanskje bare jeg som er tullete men.. Synes det er så deilig å høre hjertelyden så kunne godt hørt den hver dag
Tweak Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Jeg brukte min veldig mye fra uke 13-19/20 men hadde en liten regel om kun én gang om dagen og bare noen minutter av gangen og da kun til jeg fant hjertelyden (det var litt vanskelig i noen uker). Da jeg hørte hjertelyden så ga jeg meg i løpet av noen få sekunder. Jeg trengte bare en bekreftelse på at hjertet slo, det var ikke for å ligge og høre på hjertet :-) Nå kjenner jeg spark omtrent hele tiden, men jeg vet at dersom det blir litt vel stille utover i svangerskapet så drar jeg den nok fram fra skapet igjen. Er 24 uker nå :-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Har bare brukt den 2-3 ganger (er i uke 25. nå). JM er skeptisk til bruk av sånne, da de sender ut signaler som kan være plagsomme for den lille. Første fang hun skulle finne hjertelyden fikk jeg høre den kun noen få øyeblikk fordi hun ikke ville "forstyrre babyen unødvendig mye". Har hørt før også at man ikke bør bruke den så veldig mye. Så her brukes den minst mulig, kun når jeg er urolig..
Trolleliten Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Heisann Jeg har og kjøpt, men ikke rukket å hente den på postkontoret enda Spurte legen min om det var trygt, og da spurte hun hvorfor jeg skulle ha en slik en?. Jeg svarte at det var for å berolige meg selv hvis jeg var redd for noe der inne... Legen min fortalte at det ikke var noen undersøkelser som sa at de var farlige, så de var helt trygge å bruke...
Gjest Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Jeg spurte også jordmoren min og hun sa at det ikke var farlig å bruke.. Det er mer farlig å gå med mob i lomma pga strålingene der. Men jeg vil ikke bruke den for ofte heller for man vet jo aldri Men man trenger ikke å ligge å høre i evigheter, er nok med å vite at det lille hjerte banker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå