Gå til innhold

Weleda fødselsforberedende olje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen her som har erfaring med innsmøring av mellomkjøttet med olje for å bli mer elastisk og unngå rifter? Jeg har kjøpt dette nå og vet liksom ikke om jeg gjør det rett. Er det kun utenpå (altså fra skjedeåpningen til anus at det skal smøres, og er det spesielle måter man skal massere på eller holder det å gni inn?

For meg er det ikke aktuelt med hjelp av gubben, så en del av sexlivet som ikke eksisterer blir det ikke nå tre uker før termin, så jeg trenger råd om hvordan jeg skal gjøre dette selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg brukte fødselsforberedende olje før fødsel, men gikk over til jordnøtterolje i stedet. Begynte så smått i uke 30 jeg da, men det ble brukt bare sporadisk. Jeg revna ikke under fødselen i det hele tatt! Fikk velge selv om jeg ville sy noen skrubbsår, som dermed endte i 4 sting. Så jeg vil nok eventuellt smøre neste gang også, det hjelper iallefall på psyken :)

Jeg fikk beskjed om å smøre mellomkjøttet, altså mellom de to åpningene, men også å smøre kantene rundt åpningen og litt innenfor kanten gjerne begge åpninger. Det viktige var så å ikke bare smøre det på, men å "massere" litt, så JM anbefalte rett og slett å bruke oljen som et slags glidemiddel å rett og slett bare kose seg med smøringa :) 3-5 min skulle massasjen være for full effekt - mente iallefall hun! Her ble det ikke alltid sånn, men smøring er vel smøring uansett! Du kan også be dem bruke olje under fødselen hvis du vil, da bruker de jordnøtterolje.

Skrevet

Tusen takk for svar. Hvor hardt masserer man da? Jeg har helt sperre for intimitet for tida, så må i såfall eh, kose selv. Det gjør ikke noe å få oljen inni åpningen med andre ord? Jeg begynte litt sent, men fikk litt panikk etter å ha vært hos en lite fintfølende gyn. på onsdag og tenker mye på revning.

Skrevet

Gjør ingenting å få oljen inn nei, den er så mild og snill atte. Ikke tenkt på at du ha begynt litt seint, tenkt heller at alle monner drar :)

Skrevet

Vooops! Nå gikk det litt fort i svingene! Jeg tenkte på jordnøttolje, men antar at Weleda fødselsforberedende olje også er mild og snill :)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd olje selv, men både søster og kusine har massert seg med Weleda og ingen av dem revna... Om det er biologi eller olja vet jeg ikke, men har ihvertfall fått det anbefalt på det sterkeste... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...