Lillevenn33 Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hva ligger deres sf-mål på? Jeg har akkurat fått mitt første mål og ligger LAAANGT over det grønne feltet. Dette er min andre graviditet. Sist lå jeg akkurat utenfor det grønne feltet, nå ligger jeg 4 cm over. Føler meg høygravid i uke 24. Jordmor var ikke bekymret, men likevel synes jeg det er litt kjipt å være så mye større enn alle andre. Er det fordi jeg er høy at jeg ligger så mye over? Og fordi det er andre graviditet? Hører gjerne erfaringer!
Gullet08+jente-baby:-) Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Jordmor skreiv 29cm no når eg var 27+3,dvs 2-3cm utenfor da grønne feltet...er sjølv 172,men veit kje kor mykje da har å sei...Låg høgt på målene sist og,no er eg annen gangs,som du....
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Var hos jordmor da jeg var 32+4, da var målet 29 cm, dvs litt lavt.. Har hele tiden ligget midt på streken, men denne gangen havnet jeg litt under. Men var visst ingenting å bekymre meg over sa jordmor. Er forresten 174 høy, kanskje ikke superhøyt da men
onehitwonder - Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Jeg er jo selv 181 da og har ligget på gjennomsnittet helt til for en mnd siden, da skvatt plutselig kryssene laangt opp på skjema. Jm forklarte dette først med at siden jeg var så lang hadde vesla så god plass så hun nå og da lå lenger oppe. Dette viste seg også på målingene som skvatt litt opp og ned. Nå er jeg derimot litt i tvil for er nå i uke 37 og hun har festet hodet og sf målet var helt oppe på 39!!cm. Men som sagt, mine ustabile sf mål har blitt forklart med høyde og god plass for baby inntil nå, ikke fordi baby er så stor.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Halla... Jeg er 182 cm høy og ligger ikke over den grønne kurven...Men godt langt oppe på den. Det har helt sikkert noe å gjøre med både høyde og at du er andregangs. Da blir man større tidligere. Jeg har under 4 uker igjen,- og han stuper kråke dagen lang...Legger seg på tvers og har gooood plass. Jordmor sier at det er pga at jeg er såpass lang (og bred ) og at ikke "feste seg i uke 36 ca"-regelen gjelder for oss med mye plass på magen. Jeg kan tenke meg at du jevner deg ut på kurven etterhvert,nå de treige "vokserne" har blitt større også.
Nettisen:) Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Jeg har aldri tenkt på at det kan være høyden min, men jo, jeg er 173 og har lagt noen cm over det grønne hele tiden, var 30 i uke 27, Vi har pga andre ting vært på ekstra UL flere ganger underveis, og alt er normalt, babyen er bare litt over snittet på vekt, men ikke mer enn noen hundre gram,.Nå er jeg i uke 39 og er for første gang innenfor det grønne, så det har normalisert seg litt på slutten, Men, kanskje det er høyden, det har jeg bare ikke tenkt på. i og med at alt har vært normalt på UL og CTG:)
Tigerpote Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Jeg er 173 cm høy, og har ligget i øvre del av kurven lenge, men hoppet utenfor ved siste måling hos legen. Det skyldtes at hodet ikke var skikkelig festet ennå iflg jm. Babyen er estimert til å bli 3800-3900 gram. Så jeg rekker tunge til de som har sagt til meg "å herregud så diiiger du er, du kommer til å få en kjempeunge osv...";0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå