Lillevenn33 Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Hva ligger deres sf-mål på? Jeg har akkurat fått mitt første mål og ligger LAAANGT over det grønne feltet. Dette er min andre graviditet. Sist lå jeg akkurat utenfor det grønne feltet, nå ligger jeg 4 cm over. Føler meg høygravid i uke 24. Jordmor var ikke bekymret, men likevel synes jeg det er litt kjipt å være så mye større enn alle andre. ER det fordi jeg er høy at jeg ligger så mye over? Og fordi det er andre graviditet?
annabe36 Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Hehe samme her.. jeg tenker jo også at det høres logisk ut at vi høye damer (jeg er ca 180) har litt større mål, har andre like høye venninner som også har klaget over det samme. Ligger nå på toppen av kurven (98.prosentil) og er i uke 24-25, sist holdt det seg stabilt langs streken. Folk lurer på når babyen kommer og ser litt forskrekket ut når jeg sier at det ikke er før slutten av januar....
Gjest Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Hmmm, vet ikke helt om jeg skjønner dette jeg. Jeg var hos JM da jeg var 22 uker på ve og mitt SF mål var 17,5. Og hun sa det var litt lavere fordi jeg er så høy......og at dette var helt normalt fordi jeg da liksom hadde mer plass.... Men du er høy og ditt SF mål er høyere enn det skal? Finner ingen logikk her jeg..
Lillevenn33 Skrevet 26. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2009 Vel, min jordmor sa at sf-målet mitt var høyt fordi jeg er høy, dermed er det lengre vei fra symfyse beinet til toppen av livmoren enn hos en lavere kvinne. Så ikke vet jeg...Mitt ligger på 28 cm i uke 24, det er veldig høyt.
NostraStoria Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Jeg hadde et mål på 25 cm i uke 24, jeg er ikke så utrolig høy heller (1.73). Har min egen kurve over det grønne feltet hehe. Godt å vite at jeg ikke er den eneste med stor mage, føler meg SVÆÆR. JM lurte på om det var mer enn 1 baby inni der, men har vært på UL og det er kun 1 baby med helt fin størrelse. Tror egentlig ikke den grafen er så bra for å måle hva som er "normalt"! Kan vel nevne at dette er min første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå