flypapir Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Jeg lurer litt.... Er det en større andel av mennesker med epilepsi som har tilleggsproblemer (f.eks psykiske problemer) enn generelt i befolkningen? Evt hvilke problemer støter man oftere på? Mye mulig dette er et utrolig dumt spørsmål, men jeg har fått meg jobb på et epilepsisenter uten å ha ett snev av peiling på epilepsi. Det jeg derimot kan litt om er annen type problematikk (er sosionom)...
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 ja det er sånn at de med sterkest epelepsi ofte har tilleggsskader. Dette kan være alt fra funksjonshemming til hjerneskade grunnet ulykker. Men det er også veldig mange som ikke har noe i tillegg. Regner med du skal begynne å jobbe på statenssenter for epelepsi i Sandvika? Jeg hadde epelepsi fra jeg var tre til jeg ble friskmeldt for et halvt år siden, har du spørsmål er det bare å stille. Jeg var nemlig en av dem legene mente hadde så alvorlig epelepsi at det var unormalt at jeg ikke hadde andre ting også. Har vært på statenssenter 5 ganger.
ape Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Det finnes faktisk flere epilepsisentere enn SSE. Du kan lese om epilepsi på epilepsi.no
Holly❄️ Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Vil tro det er like mange som har tilleggsproblemer som de som ikke har det... Sønnen min har epilepsi, storesøsteren min og moren har epilepsi... Ingen av de som har tilleggsproblemer. Kjenner flere med epilepsi også, helt vanlige mennesker uten problemer ellers. Eneste med tilleggsproblemer jeg kommer på, er en mann som hadde anfall hver halvtime, han slet myyyye psykisk. Men ikke så rart det da....
flypapir Skrevet 26. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2009 Takk for svar! Merker at jeg må lese meg opp på emnet... Det er ikke i sandvika jeg skal jobbe, men det er på et rehabiliteringssenter som ligger på østlandet. Her tar de imot mennesker de mener har sterk epilepsi som trenger hjelp av ulike slag (ny medisinering blant annet). Min oppgave vil nok ikke ha så mye med selve diagnosen å gjøre, men heller ligge på det psykososiale planet (tilleggsproblemene)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå