Gå til innhold

Da var endelig jenta vår kommet! ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag 20sept var jeg til kontroll på føden og hadde time til igangsetting tirsdagen 22. Lå med CTG og det viste regelmessige sammentrekkninger med 10 min mellomrom. Jormoren sa at dette var sterke kynnere og var normalt. Jeg kjente bare at magen strammet seg - har aldri kjent kynnerne mine. Så ante fred å ingen fare. På tur hjem så kjente jeg at det kom med 5 min mellomrom. Tenkte ikke mer over det og opp trappen på tur inn døren så begynnte det. Fikk skikkelige mens smerter og følte jeg virkelig måtte på do. Dette kom da med 3 min mellomrom. Var nå 1 1/2 time siden vi var på kontroll. Begynnte å blø noe skikkelig og ringte føden. Fikk ambulanse og skulle inn for en sjekk. 1/2 time senere økte det og nå var det 1 min mellom og varte i 1 minutt. Var enda en halvtime til sykehus og nå begynnte jeg å bli smånervøs. Ankomst sykehus så hadde jeg 4 cm åpning og tette sterke rier. Jordmoren så bare rart på meg - å syntest det var rart siden jeg var førstegangs.( Tenkte med meg selv at dette var en snodig jordmor) 2 timer senere holdt jeg ikke ut lengre og ba om epidural (VELKOMMEN TIL HIMMELEN). Hadde da 6 cm åpning. Halvtime senere gikk vannet og det var missfarget. Ble nå satt elektrode på babyenshode. 1 time senere kom en sterk pressetrang og jaggu med hadde jeg full åpning. 1 time senere kom prinsessa vår med navlestrengen rundt hode!:) Er nå lykkelig mamma og ønsker alle dere andre også lykke til! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! det hørtes litt dramatisk ut! men bra at alt gjikk bra da ;)

Gratulerer så mye med prinsessen ;)

Skrevet

Oi....ja det hørtes ganske dramatisk ut! Ble nesten litt stressa når jeg leste det...hehe.

Godt at alt gikk bra!!

Gratulerer så mye!!

Skrevet

Så flott at alt gikk bra! Gratulerer så masse :-)

Skrevet

Gratulere med den jenten:)

Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...