Gå til innhold

en stor baby i uke 31.. noen andre? 16% +

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi fikk vite at babyen vår er 16% større enn gjennomsnittet i uke 30!

Er ikke dette voldsomt?

noen andre som har fått babyer over gjennomsnittet?

Fikk vondt i magen! hjelp!

og nei, jeg spiser ikke usundt, junk, drikker cola å sånne ting :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16% er ikke store avviket!

Aner ikke hvor mye større min er i prosent, men garantert mer enn 16%! Hun ser ut til å bli 4,2 kg. Ikke noe problem å føde, med mindre du har spesielt smalt bekken!

Forrige barnet mitt var 4730, og jeg gjentar til det kjedsommelige at det var en flott fødsel! 3 timer, ingen rift. Og, hodeomkrets var 38.

Not to worry!

Skrevet

det går nok helt fint!!

lillejenta i magen min var veldig stor mellom uke 25 og 35, så roet veksten seg litt. hun er estimert til å være mellom 3,5 og 4 kg ... min forje var på nesten 5 kg... det var litt for voldsomt for meg, lå to dager i fødsel men det var fordi fødestedet mitt gjorde flere feil og de skulle aldri latt det holde på så lenge! visste heller ikke at jeg kunne ha bedt om ks pga utmattelse iløpet av den tiden.

Hvis du føler noe som helst angst ang det er det greit å snakke med lege/jordmor! men opp til 4,5kg går det som regel helt fint for de fleste så lenge bekkenet ikke er veldig smalt!

Skrevet

tror ikke at +16% er spesielt voldsomt.

Jeg var på vektestimering i uke 37, og jenten min var da +28%.

De regner med at hun vil veie ca 5 kg ved termin, men trodde ikke at dette skulle bli problematisk.

Fødte en jente på 4,8 kg sist, og det gikk fint det :-)

Noen av oss føder store barn, uansett hvor sunt vi spiser. :-)

Skrevet

jeg syntes heller ikke det hørtes spesielt stort ut, men så kom legen og hu ble ganske stressa og ringte til en overlege osv..

jaja, fødselen får bli som den blir, jeg har ikke angst for det heldigvis :)

Hvordan er hu på 4.8 kg nå da?

Er jo ikke baby da, er jo... voksen, hehe :-)

ble hun ikke veldig fort stor?

Skrevet

Hehe, nei hun så jo ikke ut som en nyfødt når hun kom ut nei. Langt svart hår, og mye baby å hålle runt. :-)

Hun blir snart 4 år, og har vært større enn de andre på sin alder hele veien. Ikke tjukk, men lang og tung, hvis du skjønner. :-)

Hun har også vært veldig tidlig ute med alt, men jeg vet jo ikke om dette har noen sammenheng da.

Men jeg ser det som noe positivt å få et barn på samme størrelsen nå, på nesten samme tid på året (har termin om 13 dager, nedtellingen har begynt, hehe). Det betyr jo at vi kan bruke alt som er igjen fra storesøster. :-)

Skrevet

heheh, litt artig også! :) hverken jeg eller faren er spesielt lange, er jo litt redd for å få ei lita tjukkebolla. Ikke at det gjør noe når hu er lita, men når hun blir eldre.. alt man leser av ting, trekker til meg det negative.

Hadde du diabetes da eller er du bare skapt for å få store barn?

Det får bli som det blir tenker jeg, uansett gleder jeg meg!

Har 64 dager igjen :)

Skrevet

Ingen diabetes her, har vært veldig frisk og sprek i begge svangerskap. Vi er heller ikke spesielt lange, eller storvokste, og var begge to små når vi ble født.

Legen min sier at jeg rett og slett er veldig godt egnet til å være gravid. =o/

Jeg tror at det vil hjelpe veldig å tenke positivt, det går som regel veldig bra å føde store barn. Kvinnekroppen er jo en helt fantastisk skapning!

Dessuten er det jo sånn at våre store barn kommer seg veldig raskt etter fødsel, og er jo også sterkere enn de som er litt mindre ved fødsel.

Håper at du koser deg med svangerskapet ditt nå, jeg synes at denne tiden er den beste, i tross plassmangelen inni magen.

Det er liksom ikke helt plass til meg derinne lenger, men er jo ferdig veldig snart. :-)

Skrevet

Min er også mellom 16 og 17% større enn "normalen", men det var ingen grunn til bekymring sa de på sykehuset :-) Er 32+2, de har estimert fødselsvekt til 3,5-4 kg..

Skrevet

Jeg går regelmessig til vekstestimering på sentralsykehus pga risiko for stort barn. Har fått beskjed om at alt innenfor +/- 22 prosent regnes som normalt. Det er svært få barn som er nøyaktig gjennomsnittlig ",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...