Gå til innhold

hvordan kan jordmor/lege...

Anbefalte innlegg

Skrevet

si til noen at de tror babyen kommer foer termin? hvilke symptomer kan tilsi dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tildlegare har født før termin kanskje??

Svangersakpsforgiftning, bl.a

Men da er jo aldri nåke garanti ,om alt ved sv.skapet er "normalt"...

Skrevet

Skjønner hva du mener, og har lurt på det samme. Det blir litt dumt fordi alle tror de skal føde før terminen, og dermed blir de siste ukene veldig lange, for ikke å snakkeom de dagene man går over termin.

Til meg har jordmor sagt at de vil vurdere å sette i gang fødselen et par uker før termin. Egentlig heeelt rettferdig, for jeg gikk pver med de to første ;)

Grunnene til dette er: Jeg er 40, det er 13 år siden sist, babyen ser ut til å bli stor, jeg har født fort før, og de vil gjerne ha "kontroll" på denne fødselen.

Skrevet

lurte veldig på det samme igår da legen sa jeg ikke var fødeklar enda... ble utrolig skuffet. men han baserte det på at magen ikke hadde sunket noe særlig på 14 dager, han sjekket meg ikke på noen annen måte... så fikk god støtte her inne om at det er enda håp for det er flere som føder uten at magen synker, alle er forskjellige!

Skrevet

Men hvordan kan de si at den ikke kommer føre etter termin da?? :) Har termin 2.okt, men jordmora påstår at jeg ikke kommeer til å føde før etter termin, å var sikker på at jeg kom på kontrollen hu satte opp for meg 5. okt!!

Da blir jeg matt :)

Hvorfor kan de ikk bare si at barnet kommer når det er klart :)

Klemmer fra

Skrevet

jeg har fått høre av ul leger, jordmødre og fastlege i mange uker at jeg føder absolutt en stund før termin, det er ikke sjans for at jeg ikke føder før termin med denne bebbisen i magen... så plutselig på mandag sier fastlegen at det skjer ingenting her før termin. er uuuuuutrolig dårlig gjort. de skulle bare holdt kjeft egentlig.

Skrevet

Sniker fra 1 tri =)

Med Iris sa JM til meg at vi kommer nok til å sees på neste kontroll også!

Nei sa jeg da, for jeg kommer til å føde om noen dager. Nånei, det gjorde jeg ikke, så hun satte opp timen til meg.

Hadde termin 10 oktober. Og det var satt opp ny time 6. eller7. oktober.

Jenta kom 4 dager etter kontrollen, den 30 september=)

Magen min sank aldri før fødsel.. Slimproppen gikk natta jeg fikk rier.

Så ikke hør på det de sier. =) Bebyen kommer når den er klar=)

Skrevet

Jeg fikk faktisk den beskjeden i dag. "Hun kommer nok om noen dager sa legen" så får se hva som skjer....

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

I uke 31 fikk jeg beskjed om at ungen kunne komme når som helst, og jeg kom i hvert fall ikke til å gå så langt som til termin. Jeg ble innlagt på sykehus med premature rier, og det var visstnok ganske kritisk en stund. Nå er jeg 36+6 og har enda ikke sett snurten av noen baby! Så jeg ville tatt jordmor/leges mening om når ungen kommer med en god klype salt, og belaget meg på at den kommer når den kommer, enten det blir før eller senere.

Det verste med å få beskjed om at ungen mest sannsynlig kommer før termin, er å vente på at den skal komme, også kommer den aldri. Jeg har liksom vært klar for å få baby i fem uker, og er sliten av å vente! Jeg har nesten mistet helt troa på at det kommer en baby i det hele tatt. Så jeg syns jordmødrene og legene kan spare seg for å gjette på når babyen kommer, for det er bare tøv uansett.

Skrevet

Det er jo ikke en vitenskap, akkurat, men at det er noe i det de sier, er jeg ganske sikker på. Det er ofte mange tegn på at en fødsel er like rundt hjørnet. Livmorhalsen blir kortere eller mer moden, man får mer kynnere, Magen vokser mindre fordi morkaken ofte kutter litt på energien til babyen mot slutten, noe som starter fødselen.

Til meg sa JM at hun skulle sette meg opp på time uken etter, men at hun ikke regnet med at jeg skulle komme. Den dagen timen var lå jeg på føden og ble mor:)

Skrevet

jeg fikk den samme beskjeden da jeg var på kontroll sist i uke 32.. at vi måtte være forberedt på at jenta mest sansynlig kom før termin..

jordmor begrunnet det med at

*hun var festet i uke 28

*hun lå overraskende langt ned på ul i uke 32 (magen hadde da sunket)

*jeg har hatt kraftige kynnere siden uke 15-16, og de nå har tatt seg opp enda mer..

*og at hun misstenkte magesmertene mine å være begynnende/mase rier

men jeg tar det med en klype salt og belager meg på to uker overtid likevel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...