Gå til innhold

trillinger....:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått vite at jeg venter trillinger og blei sjokkert...nå er 13 uker på vei.. hva bør jeg gjøre om dagen har fåt noe rå fra leger de sier at bør ta det medro og kan henne sykehus besøk ca 2 uker etter vært

vil gjerne vite om hva har dere opplevt...

Men det jeg lurer på om det er noen andre trllingmammaer her?

Jeg vet det er tidlig enda men jeg vil gjerne vite hva jeg har krav på, osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å registrere deg på www.tvillingforum.com, der er det mange flerlingeforeldre som deler på erfaringene sine.

Gratulerer med 3 i magen!

Skrevet

Gratulerer!!

Hehe, var nok et lite sjokk kan jeg tenke meg :)

Fikk selv vite at jeg ventet trillinger på ordinær UL i uke 18, og tok et par uker å fordøye det :)

Jeg var sykemeldt pga kvalme første tiden i svangerskapet, men rakk jobbe 3-4 uker før UL. Ble da sykemeldt på dagen. Fikk ingen spesielle restriksjoner da, bare beskjed om å lytte til kroppen og ikke ta meg helt ut.

Var på nettet og leste, og så mange som var anbefalt hvile mye, men jeg gikk fortsatt litt turer ol. Tror hadde litt igjen for det senere i svangerskapet, tiden da du orker mindre og mindre kommer fort nok ;)

Fra uke 24 var jeg inne på riksen 1 gang pr.uke til måling av livmorhalsen, og så lenge den så bra ut kunne jeg fortsatt være hjemme. (Annenhver uke fikk jeg og se de små vidunderene!) Jeg kunne være i litt aktivitet ved siden av mye hvile, og passe på at jeg ikke fikk nedtrykksfølelse.

Fikk beskjed om at de la inn trillinggravide til avlasting i uke 30 uansett om ting fortsatt var bra. Om livmorhalsen ble kortere før den tid, ville det bli innleggelse da

Var utrolig heldig og holdt ut til uke 36 + 3 til planlagt keisersnitt!

Ungene var da 2320g, 2345g og 2558g!

Du bør gå inn på: http://www.tvilling.no/index.php?page_id=1

Her kan du få noen tips, og de har en egen trillingkontakt.

Du bør og etterhvert kontakte Libero for gratis bleier, Midelfart Sonesson for gratis Avent-produkter +++ og Nestlé for gratis mat og evt MME. De fleste ønsker fødselsattest el bekreftelse.

MASSE lykke til :D

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er også nygravert med trillinger og takker for alle tips jeg kan få :-)

Skrevet

gratulerer masse...

mange uker på vei? min er 18 uker på vei.. det er mye stres hvordan skal det bli og ofte lege besøk det plager litt men men ...:)

er du fra oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...