Gå til innhold

Jeg har svineinfuensa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det og er kjempe redd... Flere i her som har det??? Hvordan føler dere dere??? Det jeg synes er mest skummelt er at jeg er så tung pustet og har masse slim.... Tør nesten ikke sove... Redd for ikke våkne... Hufff....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk på at dette går veldig bra for de aller fleste!!!

Jeg misunner deg at du blir ferdig med det, og har immunstoffer som du gir videre til babyen din. Som jeg har skrevet et annet sted i kveld, skulle jeg gjerne vært ferdig med influensaen før jeg fødte.

I Norge er vi som regel i god stand til å tåle en influensa, nettopp fordi kroppen vår som regel har opplevd dette før.

Du kan sove med en oppbygging av puter under bryst og hode, da er det lettere å puste. Er du bekymret for pusten din, ringer du sykehuset og får hjelp.

God bedring!

Skrevet

Sikkert like greit å berre blir ferdi med det :)) Men skjønner at du er redd! Har snakka litt me jm om dette og ho seie at det ikkje er farlig, einaste er at man som gravid kan bli litt sjukare enn andre..

Så eg ville berre blitt ferdi me det, så slippe du å bekymre deg øve det meir! :))

Skrevet

Misunner deg jeg også.

Selvom jeg var pissredd i sommer pga alt d som sto i avisene.

Helsikes media kan vi si nå! Til og med leger og forskere har jo stått frem og sagt at mediene har skapt en frykt blant folk som bare d. Og at journalistene som har skrevet all pisspreiken burde skamme seg!

Har en veldig god venninne her inne som er gravid i uke 32 og fikk svineriet for et par uker tilbake. Både hun og samboeren-som har diabetes(!)-ble syke. Men som hun sa selv-hun var ikke så syk som samboeren. Selv fikk hun aldri feber over 40 og brukte kun paracet. Ikke no tamiflu e.l. Og hun er-etter d jeg vet-helt fin nå. Frisk som en fisk. :)

Så tror du kan ta d helt med ro. Ring evt legevakta om du er usikker på no. Det ville jeg gjort.

Lykke til med-det går helt sikkert bra! :)

Skrevet

føler med deg.

Men som de andre sier, det går helt sikkert fint.

For de aller fleste utarter det seg som en vanlig influensa. Men det kan selvsagt være en tøff nok opplevelse det også.

skulle du imidlertid bli dårligere, så hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med legen/legevakta for å være på den sikre siden.

Hvis du akkurat har blitt syk, kunne du kanskje sjekke om du bør starte på relenza - som er en inhalasjonsmedisin som virker lokalt på lungene. Jeg tror imidlertid du må starte behandling med denne innen 2 - 3 dager etter du merker symptomene.

Fordi jeg har infeksjonsutløst astma, har jeg fått en resept på denne som jeg går rundt med i vesken(just in case) og som jeg håper at jeg slipper å bruke.

Riktig god bedring:-)

Skrevet

god bedring til deg!

Godt å høre om alle historiene hvor det går helt fint. Men siden du skriver du har mye slim og vondt for å puste, tenker jeg at du sikkert burde vært hos lege/sykehus til observasjon?

For sikkerhetsskyld mener jeg. Det er vel spesielt med sånne symptomer at man skal være på vakt, og enten vi vil det eller ei så er gravide i risikosonen. Derfor vil du helt sikkert bli fulgt opp om du kontakter legevakt.

Bedre å "mase" en gang for mye, enn for lite tenker nå jeg...

Skrevet

kan jeg spoorre aassen behandling faar du ??eller maa du bare slappe av til den blir borte?

Skrevet

Jeg tror og jeg har svineinfluensa. Er godt på bedringens vei nå,men jeg har fått tamiflu...har lest nå i ettertid at dette ikke er bra for gravide. Noen erfaringer? Må innrømmeat jeg har vært ordentlig redd, jeg altså når det stod på som værst, og alt som erblitt skrevet gjorde det ikke akkurat bedre. Altså,erfaringer med Tamiflu?!

Skrevet

missunner HI det?? Jeg missunner deg iallefall ikke! Det er da mye bedre å få det når man ikke er gravid.. jeg krysser det som krysses kan for at jeg holder meg frisk til lillemor er født!

God bedring til deg, og det går sikkert helt fint! Mange gravide som har fått influensaen, og ikke hatt noen problemer i det hele tatt.. Mye hysteri ute og går, men skjønner at man blir engstelig når man har havnet i en slik situasjon.. Du trenger iallefall ikke være redd for å sove.. Den største komplikasjonen er lungebetennelse, og ettersom baby`n tar mye av plassen i magen din, får ikke lungene lengre like stor plass, og man har en større risiko for å utvikle lungebetennelse, ettersom man ikke får opp like mye slim ol.. Så ikke vær redd for å ikke våkne opp, men ta kontakt med lege/sykehus dersom du skulle føle deg dårligere/økt plaget med slim!.. better safe than sorry.. Lykke til! Du er sikkert snart bra igjen. regner med at du har fått Tamiflu?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...