Gå til innhold

spm ang permisjon..


frk.naley

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har jo permisjon fra jobben enda etter at jeg fikk dattera vår for 1 siden.. skal ha permisjon frem til april neste år.. uten lønn.. Men hvordan blir det da med foreldre pengene? får jeg de når vi får neste mann? eller bare engangsstønad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

så vidt jeg har skjønt så får du det ja.. for å opparbeide deg rett til permisjon må man jobbe i 6 av de siste ti månedene, men om man f.eks er sykmeldt eller i permisjon spiller ingen rolle!

 

Mulig du f.eks bare får 80% av 80% hvis du har permisjon med 80% av lønn nå.. litt rotete, men håper du skjønner..

men dette vet jeg ikke nøyaktig.. det beste er vel å sjekke navs nettsider, eventuelt ringe dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på om du får foreldrepenger når du har vert i permisjon uten lønn... De blir jo regnet ut på bakgrunn av siste mnd utbetaling... Og hvis siste mnd før permisjonsstart var permisjon uten lønn, er det jo ikke noe grunnlag... Kan tenkes at du da bare vil få engangsstønad...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen,

 

jeg som svarte først.. jeg leste nok spørsmålet ditt litt fort (sorry)! Jeg trodde du var i mammapermisjon nå.. jeg tror nok som anynom som svarte etter meg sa at hvis du er i permisjon uten lønn nå, så får du kun engangsstønad..

 

Fra navs nettsider:

Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

 

Hvis du har permisjon uten lønn nå, så har du vel ikke pensjonsgivende inntekt...

 

beklager feil svar tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...