Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Jeg var på sv.skapskurs for første gang på onsdag. Litt omvendt med tanke på at jeg har født før og ikke gikk på no kurs da,men men.. Uansett-da kom det opp at det var vanlig å bli tungpustet og at man kan oppleve å få problemer med å puste rundt uke 35! Noe jeg syns er rart-jeg har hatt det sånn i de siste 3 ukene. Er 34 uker i morra. Andre som opplever det samme som meg? Og ang forstoppelse-noen gode råd mot hard mage? Kan ikke huske at jeg hadde det med forrigemann. Og det har kommet nå de siste dagene. Trodde kanskje jeg slapp unna,men i dag var det rett og slett fælt å gå på do. Satt i en evighet følte jeg! Takker for alle svar.
Stephanie_ Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 hei du! eneste jeg kan si som hjelper meg mot forstoppelse er frukt, er noen som sverger til tørket frukt... fersken var absolutt en positiv faktor for meg der, kjøpte sånn på box (faktisk!). jeg hater svisker så jeg fant andre alternativer:-) vet absolutt ikke om dette hjelper alle, men det fungerte veldig bra for meg. jeg hadde heller ikke så treg mage i første svangerskap. virker som om alle plagene jeg slapp unna den gang har truffet meg hardt denne gangen :-( jeg har også hatt problemer med å puste i ganske mange uker nå, er endelig 38+1 uker nå, men har slitt med enkle ting som å lese for førstemann ved leggetid i 2 måneder... bare det å sitte å lese høyt har vært utrolig tungt og ubehagelig.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Jeg var tungpustet til ca. uke 35 (var sikkert tungpustet i ca. 1 mnd). Da ble det lettere. Forstoppelsen gav seg nå forrige helg, etter ca 2. mnd med har avføring. Nå er jeg 38+1. Det sies så nå så mye rart om symptomer i svangerskap. Ingen svangerskap er like, ferdig med det!! Råd mot hard mage kan være å spise svisker, drikke masse masse vann. Lag fruktsalat med kiwi. Frukt og fiber tabletter som man får kjøpt på helsekost. Evt. hør med legen om kan gi deg noe mot forstoppelse Hos meg gikk forstoppelsen over av seg selv, nå har jeg nærmest diaré
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 25. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2009 Samme her! Hadde ingen problemer med førstemann,men nå har jeg fått alt. Og det når jeg var bare 25-26 uker på vei. Jeg ble 100% sykemeldt når jeg var 27+4 dager på vei! Jobbet da på en småbarnsavd i en bhg. Og det klarte jeg bare ikke! Hadde ikke no energi igjen til sønnen min som er 2,5 år! Gynekologen min sa at det er viktigere at jeg har overskudd til sønnen min og til en fødsel enn jobben akkurat nå. Sliter selv å finne en god sittestilling. Uansett hvordan jeg sitter er magen i veien. Og så får jeg problemer med pustingen-gjerne helt ut av d blå! Kan sitte helt greit,også skjer d et el annet i kroppen eller magen som gjør at jeg ikke får puste. Slitsomt! Gudskjelov ikke mange ukene igjen! Men jeg skal ta å prøve tørket frukt. Jeg liker svisker jeg da,så jeg får kjøpe d. For d funker nok bra! Men bør man ikke være litt forsiktig med svisker? Overdrvent bruk av dem er ikke bra har jeg hørt.
Svipa & lilleplutten Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Jeg syntes sviskeyoghurt hjalp mot hard mage, og godt var det også
gravid 67 modell:-)har født Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 var godt å lese innleggene på denne tråden. Trodde jeg var helt unormal som hadde fått tung pust allerede nå...(har 2 mnd igjen) gruet meg for hvordan det ville bli om noen uker. Godt å lese at det kanskje ikke trenger å bli så mye verre de kommende ukene, og at det letter noe når magen synker ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå