Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Nå har jeg hatt soppinfeksjon i skjeden 4 ganger på 3 mnd, og begynner å bli riiiimelig lei... Kom like etter at jeg begynte å være seksuelt aktiv igjen etter å ha vært singel en stund. Hehe, tålte visst ikke sex... :-P På den første infeksjonen så brukte jeg Canesten, som jeg har brukt før, men nå har den kremen begynt å svi veeldig, og dessuten begynte jeg å blø littegrann, over flere dager etter at jeg tok stikkpillen. Neste gang byttet jeg til en som heter Pevaryl, den svir ikke fullt så mye, og stikkpillen er kremaktig så mye mer behagelig, men blødde av den også. Runde 3: Pevaryl med 3 stikkpiller med lavere dose over 3 dager, runde 4 Pevaryl med 1 stikkpille igjen. Sover uten truse, prøver ikke å bruke trange bukser, bomullstruser, vaske undertøy på 90, kjøpt vaskeolje til underlivet istedenfor såpe, vasker kun en gang om dagen, bruker tamponger med melkesyrebakterier når jeg har mensen... Åååh så lei. Burde jeg be kjæresten min om å smøre inn "utstyret" med krem? Er det sånn at soppen ligger "latent" på ham, og så smittes jeg igjen når vi har sex? Eller er det den samme dævelskapen som ikke reagerer på behandlingen? Tror uansett jeg bestiller legetime, og får noe som kan kakke dette i huet. Hørt at det er noe som heter difulcan (?) som er en pille man spiser som tar knekken på sånt?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Js, din kjære må behandle seg samtidig som deg. De sier det ikke trengs, men min erfaring sier at det gjør det. jeg hadde det slik med en jeg var sammen med tidligere. Det ble slutt før jeg tenkte på at han skulle ha behandlet seg. Vi var unge. Bruk bind. Prøv å ikke bruke truser, eller hvertfall bruk bomull. Bruk vide bukser. Ikke vask for mye. La det gå to dager(prøv dette). Spis mindre sukker. Legen har orale middel en kan ta mot sopp:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 For det første bør dere behandles begge to, ja.. Dere kan gå til legen og få Canesten tablett som dere tar en gang ( i munnen :-) i tillegg til krem. Og så vil jeg absolutt råde deg til hvis du spiser mye søtsaker, å slutte helt med dette for en stund i alle fall. Smågodt, sukkerholdig brus osv er med på å gi næring til soppen, og jeg har blitt 100% bra etter at jeg sluttet med dette :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Hvor lenge skal da typen smøres? På damer er det 3 dager etter symptomfrihet, og når gutter ikke har symptomer, er det da 3 dager totalt? Bruker bare bomullstruser. Det stod på apoteket sin brosjyre at man ikke var sikker på om bind eller tamponger var best, for det blir jo tett og fuktig med bind, og de anbefalte å prøve de Ellen-tampongene med melkesyre. Men er det noen bind som er "luftigere" enn andre? HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Skal spørre legen om få en oraltablett, da, føler jeg har prøvd det meste av reseptfritt nå... Men nå er det snart over denne runden, kan jeg få behandling alikevel, eller må jeg vente og se om det kommer igjen neste måned? Jeg forventer liksom at det gjør det... Er ikke så veldig til å spise smågodt/brus heller, holder meg til lørdagsregelen, da deler jeg og typen en halvannenliter cola til kveldskosen + noe godteri, 2 hekto på deling, ca. Bør jeg kutte ut dette også?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Ja jeg hadde forsøkt å kutte HELT ut noen uker for å se om det hjelper. På meg kom det tilbake så fort jeg spiste en pose smågodt... kanskje et par hekto, ja, men jeg drikker ikke brus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå