Gå til innhold

Yessss - endelig! Nå ryker kontantstøtta!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er en flott nyhet - at ks kan mottas til barnet er 2 år. Det passer meg helt perfekt! Og jeg tenker selvfølgelig først og fremst på mine egne ønsker og behov, deretter andres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

innvandrere har faktisk første rett til å komme inn i bhg. og de fleste av de kommer tidsnok inn i bhg. Så vil ikke si at det hindrer integrering. Syntes at alle barn har det best med foreldrene uansett hvor de kommer fra og samfunnsklasse.

Det er trist at kontantstøtta blir brukt til dagmamma, siden vitsen da er borte. Men vet at mange syntes det er "tryggere" med en dagmamma i begynnelsen enn en bhg.

Min mening er at kontantstøtta burde vært på mer, da hadde kanskje flere blitt hjemme og oppdratt sine egene barn. Gikk ikke i bhg da jeg var liten, lekte med barna i gata. Har blitt menneske ut av meg også:o)

Skrevet

Da jeg var liten var "alle" hjemme, nå er "alle" i bhgen. Verden er i stadig utvikling, og det er så flåsete å komme med "har blitt menneske av meg også"-kommentaren, den brukes til det meste! "Min mor var både narkoman, alkoholiker og prostituert da hun var gravid med meg, men det ble da menneske av meg også..." Jada, hørt det før.

Når det er sagt så er jeg positiv til ks, fram til 2 år vel å merke, da tror JEG at barn har godt av å begynne i bhg. Jeg tror også at barn i bhg lærer mer enn barn som er hjemme med foreldrene, derfor vil det bli veldig store forskjeller på barnehagebarn og hjemmeværende barn når de begynner på skolen.

Skrevet

Det er vel det som viser at du ikke vet. For de fleste kommer ikke i barnehagen tidsnok, som du sier. En innvandrermor som er hjemmeværende vil selvfølgelig også ha barnet hjemme fordi hun får penger for det. Kontanstøtten er faktisk en stor faktor som hemmer integreringen. Du kan ikke bare sitte her i en diskusjon og synse. Du mener og tror at innvandrerban kommer tidsnok i barnehagen, mens realiteten ikke er slik. Forskning viser at innvandringsbarn som kommer sent inn i barnehagemiljøet ikke blir like integrert som de som begynner som 1-1.5 åringer.

Jeg har aldri vært i en barnehage selv heller, men det har da vitterlig ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. Mine foreldre fikk ikke penger av staten for å være hjemme, de greide det fint selv, slik som barneforeldre også burde greie i disse dager.

Skrevet

alle synser i en diskusjon:o)

Jobber i bhg og vet at innvandrer barn har førsteprioritert når det står om plass. Vet at kommunen gjør veldig mye for å få de barna i bhg pga intigrering. Og i de bhg jeg har jobbet og den bhg jeg jobber i, så er det egene tiltak for å få de barna intigrert. Vi har også fått inn småbarn av invandrer foreldre.

Kan ikke si at alt som blir forsket på er realitet. Det forandrer seg hele tiden.

Jeg mener det er ett dårlig argument for å få bort kontantstøtta at invandrer barn ikke blir intigrert.. Jeg syntes det er helt greit at kontatstøtta går bort når barnet fyller to år. Det gjelder også innvandrer barn, og da får ikke deres mor mer penger de heller.

Jeg håper kontantstøtta består og at det blir mer, slik at jeg eller samboeren min har mulighet til å være mest mulig hjemme med vårt barn.

Skrevet

jeg syntes det er dumt at kontantstøtten blir redrsert og muligens forvinne etterhvert .....

jeg og mannen min er to uføre som ikke har fått jobbet opp poeng og dermed har liten utbetaling pr mnd.

vi trenger denne støtten. hvorfor skal det gå utover alle ?

det dem skulle gjort var prøving på inntekt osv ikke bare gi til alle?

alle under 500 000 får full ks.

alle over 500 000 i året får redusert ks.

alle over 700 000 får ikke ks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...