♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Herregud, jeg får ALDRI bestemt meg... Positive og negative (ikke minst) sider ved den phil vognen tas i mot med stor takk! =)
Gjest Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Ei veninne hadde P&T vogna til sine små (den der de sitter ved siden av hverandre) og hun var sterkt misfornøyd med kvaliteten. Flere ting som gikk i stykker nesten med en gang, og dårlig løsning når de ligger med ryggen nede. Da er det visst åpent inn til dem.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Vi har Phil&Teds, og jeg er faktisk ikke så fornøyd. Det er veldig praktisk at den tar liten plass, både i bilen, på t-banen og i butikker. Men nå som vi triller en del med begge i vogn, synes jeg det er et veldig styr når minsten vil sove. Da må hele vognen omorganiseres og barna ut av vognen. Dessuten kan ikke begge ligge samtidig, noe vi av og til har behov for, da han eldste sover på dagen ennå. Vognen er litt ustabil med bare en liten baby oppi. Fotremsen er et mareritt å få av og på Den er dyr (sammenlagt, med søskensete, mykbag etc) Mykbagen vokser de ut av på en-to-tre, forresten. Det er ikke noe moro når det begynner å regne, og regntrekket koster over 500 kr. Men den er veldig god å trille (vi har sportsvarianten, ikke vibe) Min anbefaling er at du må vurdere hva du kommer til å bruke den mest til. Hvis du skal trille mye og langt, vil jeg nok anbefale en vanlig søskenvogn. Hvis dere skal ha den mye med i bilen og til korte turer, er Phil & Teds praktisk. Vi har nå kjøpt en brukt Urban Jungle søskenvogn på Finn i tillegg. Jeg fikk ikke lov å selge P&T av mannen min, han liker å trille den, pluss at den tar minimal plass i bilen.
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 25. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18979739 hadde tenkt på å kjøpe brukt jeg da... Blir å trille til og fra bhg med den på 1,5 år. utenom har jeg en annen vogn til baby som det blir å bruke på dagtid uten største. Ellers blir det når største er hjemme, men ingen veldig lange turer tror jeg... Største sover i senga si på dagtid så det tenker jeg ikke på. Nekter å sove i vogn. er veldig i tvil på vogna, men kjekt at den er så smal!
Popsipus Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 For å si det sånn: Jeg ville aldri kjøpt den om igjen. Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe Easy Walker, men ble overbevist da butikken hadde kampanje på P&T's til nesten 2000 mindre enn EW. "Alle" i butikken hadde denne vogna og var "SÅ" fornøyde med den. Neste gang går vi for Easy Walker eller OTH.
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 26. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2009 whyyy? =) Jeg tenker upraktisk når man må hente ungen under den største. Om det plutselig begynner å skrike og må opp eller noe i butikken. Man veit jo aldri.. mulig bare bagateller. Blir som sagt ikke så mye den kommer til å bli brukt. Blir til og fra bhg for det meste. Men kommer sikker titl å bruke den minst ett år. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å finne en vogn! Ikke er det noen til salgs på finn heller!! =(
Panterjenta85 Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 var det ikke den vogna som strøyk den store barnevogntesten i år da?
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 26. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2009 Mye mulig, men det er ikke sååå farlig for min del egentlig.
Mammapostei! Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 Jeg har kjøpt TFK twinner twist duo! Mener det er den mest "komplette" vogna i henhold til mine krav. Single kalesjer (greit når kun den største skal ut av vogna i barnehagen foreks.), håndbrems, hardbag til minsten, fire store luftfylte hjul , svingbare fremhjul( som kan låses ). Denne vogna er gjennomført til minste detalj! Eneste er at jeg kunne tenkt meg rosa.... men alt skal en vel ikke få heller!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 En situasjon som er veldig upraktisk, er når minsten ligger godt gjemt under eldste og begynner å skrike. Jeg måtte amme (vi var på kjøpesenter), og toåringen må da ut av vognen for at jeg kan få tatt opp babyen. Han må da være "fri" til å løpe i alle retninger mens jeg ammer, mens i en vanlig søskenvogn hadde jeg kunnet hatt han trygt spent fast i vognen. Men det virker som om du har mest lyst på en Phil&Teds, og det er jo praktisk da.
Amabolla Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Hei:) Vi har Phil& Ted,sportsvognen (er det E3 eller noe modellen heter? Husker ikke, 2005 modell). Det er 2 år og 4 mnd i aldersforskjell mellom barna mine og her er mine erfaringer: Minus: -Vanskelig å sette opp fra liggestilling til sittestilling-barnet må ut av vognen som regel. -Handlekurven tåler lite vekt, det ble fort slitasje under. -Handlekurven er vanskelig å nå tak i når barnet sover. -Kalesjen detter ut av "sporene" sine hele tiden. -Følger litt for lett små hellinger i veien, er veien litt skjev så følger hjula den skjevheten. -Ikke god på slapsete vinterføre. -Litt kronglete hvis den som sitter i søskensete skal sove,barn ut av vogn for å bytte plass o.l. -Uten trekk bak så er den ganske så åpen i full liggestilling. Pluss: -Lang rygg! Eldstejenta som er 100 cm lang sover kjempefint i den enda. -Tar liten plass i bil, enkel å ta med i kollektiv transport, lettvektig, lett å legge sammen. -Barna liker godt å bli trillet i den. Minstemann synes det er helt greit å sitte bakerst. -Myggnettingen har UV filter,tar av for sol og litt vind. Stormtrekket er også kjempefint-vi har stormtrekk kun for enkelvogn. -Lett å ta av søskensete og henge det på styret hvis det ene barnet vil gå-eller sette søskensete bak og bruke det som bagasjeplass. -Smal i bredden. Hadde eldstejenta hatt større behov for vogn så hadde jeg nok valgt en tvillingvogn i stedet,men til det behovet vi har så fungerer den ypperlig. Når det gjelder den testen så synes jeg at vognen ble testet på en ufortjent måte. Det står tydelig på selve vognen hvordan vekten skal fordeles. 25 kg maks i hovedsetet, 15 kg maks i søskensetet- i testen så hadde de satt en 40 kg tung dukke i hovedsetet og da kollapset vognen. De har rett og slett ikke fulgt bruksanvisningen.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 26. september 2009 #13 Skrevet 26. september 2009 Jeg har phil&teds sportsvogn..vet ikke om det er den samme,men vet det er mulig å få sånn greier bak på vognen slik at den kan brukes som søskenvogn.... Jeg er veldig fornøyd, superlett å trille,lett å legge sammen...lang å god rygg og kjempefin:)
Amabolla Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Glemte å skrive at eldstejenta har sovet fint i søskensetet da minstemann var nyfødt og lå underst. Jeg fikk han også ut uten å måtte ta eldstejenta ut av vogna. Tok han ut "bakveien" uten problemer.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 26. september 2009 #15 Skrevet 26. september 2009 hvis du er ute etter en knallgod soeskenvogn saa anbefaler jeg Jane powertwin pro, eller jane twintwo. Har brukt den i hverdag i 18maaneder og kunne ikke fungert uten. http://www.mothercare.com/gp/search/277-4964965-0632811?ie=UTF8&mcb=core&rh=n%3A42804041%2Cn%3A76420031%2Cp_4%3AJane (e forresten veldig god nettside for aa finne frem i barnevognjungelen) Jeg tenkte veldig paa Phil&ted vognen, men den hadde aldri fungert paa min store baby og storesoester.
jordbærsjokolade Skrevet 26. september 2009 #16 Skrevet 26. september 2009 Vi har P&T sport, bruker den til det samme som du har tenkt til og for oss fungerer den foreløpig veldig bra:) Minstemann er nå 5 mnd og ligger underst, tror han syntes det er helt greit altså. Storesøster sitter fint i søskensetet. Jeg har ingen problemer med å lirke lillebror ut ut av vognen hvis storesøster sitter i søskensetet. Vognen er god å trille syntes jeg også. Men...Lurer litt på hvordan det blir til vinteren når jeg må ha i pose til lillebror, det er nemlig ganske trangt når man har søskensetet på, tror beina hans kommer til å butte opp mot søskensetet, men det vet jeg ikke ennå altså. Å bruke den som "vanlig"vogn uten søskensetet tror jeg blir litt kaldt på vinteren, den blir veldig åpen og lite lun. Regntrekket som hører til er stort, stivt og upraktisk, tar opp hele handlekurven, jeg har kjøpt et som ikke haører til men som passer til liknende vogner, er bare å lage en åpning bak slik at babyen får luft og litt lys:) Til den bruken du beskriver vil jeg absolutt anbefale vognen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå