Gå til innhold

Besøksforbud på Ahus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dere som skal føde på Ahus, hva synes dere om de nye besøksrestriksjonene?

http://www.ahus.no/modules/module_123/proxy.asp?I=20349&C=979&D=2&

Jeg har lest her inne på BIM at Ullevål også har hatt besøksrestriksjoner, men at de har blitt revurdert siden svineinfluansaen ikke har slått til slik man har trodd. Jeg er vel av den sorten som synes hele svineinfluensaen er veldig hauset opp, og ser ikke helt poenget med restriksjonene. Det går jo helsepersonell inn og ut hele dagen, og de er faktisk verre smittebærer enn mange andre. Og far kan jo like gjerne ta med seg smitte som andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg synes er mest trist er at søsken ikke får lov til å besøke.

At de nekter resten av familie og venner er for meg ok, de kan heller besøke oss hjemme.

Men synes virkelig at far og f.eks ett søsken av gangen skulle få lov så lenge de er friske.

Utrolig trist å tenke på at jenta vår ikke får komme og hilse på lillesøster og mamma på sykehuset :-(

Skrevet

Ja men hva med dem som ikke har noe ektefelle/ barnefar. Får man ikke lov å få med en annen blant annet mamma?

Skrevet

man får nok lov til å ha med seg 1 person som da blir behandlet på lik linje som f.eks fedre vil jeg tro.

Gjest Månefuglen +2 *høygravid*
Skrevet

Det gjør meg ingenting at øvrig familie blir nektet, men at jeg ikke skal få se datteren min gjør meg utrolig lei meg. Hvis tvillingene kommer idag f.eks vil jeg være ganske "lenge" på sykehuset og det blir tungt for meg og for datteren min :-(

Skrevet

Ja, det er jo søsken jeg tenker på også. Om ikke besteforeldre kan komme de dagene jeg er der overlever jeg nok. Selv om jeg vet at mamma kommer til å bli veldig skuffet. Men at sønnen min ikke skal få komme på besøk er trist. Tror kanskje jeg kommer til å revurdere å være på barsel etter fødsel, og kanskje heller dra hjem hvis alt står bra til.

Skrevet

Får dere ikke lov å ha med søsken til den nyfødte???

Så rart!!

Jeg skal føde i Drammen og der sier de at det er kun faren og søsken som kan komme på besøk.

Ville nok helt klart følt det samme som dere om ikke sønnen min kunne komme å besøke meg og lillesøster!

Men hvorfor er regelene så forskjellige??

Helt ærlig så er jeg jo enig med at dette kommer av at mediene har hauset opp denne influensaen så veldig. Og at alle er så redde for den.

Skjønner tanken bak at de ikke vil utsette nyfødte for en evt smitte-men hva med faren som kan gå inn og ut av sykehuset,og de som jobber på sykehuset-de kan jo være smittebærere de også,ja.

Og søsken da-i hvertfall sånn d er her-hva med dem?! De går som regel i en bhg eller skole der smitten i hvertfall ikke er no mindre!!!!

Jaja..skjønne seg den som kan. :P

Skrevet

Syntes dette er utrolig trist!! Har jo gledet meg til å få besøk av mamma og pappa på sykehuset og vise frem det første barnebarnet.....

Trodde at jeg kunne ta med babyen ned, men kan jo ikke det heller!!!!

Jeg skjønner problemet til sykehusene og jeg vil jo selvfølgelig ikke at ungen min skal få svineinfluensa.......men syntes det er trist fordet:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...