Mamma til tre søte små Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Har hatt mye trøbbel dette svangerskapet med blødninger og mange ultralyder. Nå har jeg stadig hyppige kynnere, men de er ikke vonde som rier og da mente legen det var greit og ingen fødsel på gang enda heldigvis... Noen andre som har hatt mange kynnere og gått gravid i mange uker etter det????
Maisie Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Så lenge kynnerne ikke er regelmessige, så er det ikke noen fare. Kynnere skal ikke være vonde heller, men de kan være veldig ubehagelige.
b77h Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 min lege sa at det var hvis de kom mange i timen, og regelmessig at man skulle ta det alvorlig. Ellers var det helt naturlig.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Inntrenger fra 3. trimester her: Nei, det er absolutt ikke farlig. Kynnere kan være regelmessige og de kan være vonde. Jeg har selv erfart dette. Jeg hadde kynnere i 1. trimester, de var ikke vonde, jeg kjente bare at magen trakk seg sammen. I uke 33 hadde jeg vonde kynnere/sammentrekninger som kom regelmessig (ca. hvert 10.minutt). Nå er jeg 38+2 og fortsatt gravid som bare det:) Det er først når de forandrer seg i styrke og hyppighet at man kan begynne å kalle det rier. Jo sterkere de blir og oftere de kommer, dess mer sannsynlig er det at det er rier.
mummsy Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Er i uke 21 og har vært plaget med sterke kynnere nå i mang uker. Vi har drevet på med flytting og oppussing, så legene/jordmora mente det var det som gjorde det. Jeg måtte ta det heeet med ro. Så nå er jeg sykemeldt. Lettere sagt enn gjort når man har 2 små barn i tilegg:) men De har vært voooonde! Dette er mitt 3 svangerskap også, og jeg har aldri hatt det slik. Ble bekymret og redd den førte uka, for at de var å sterke i forhold til hvor kort jeg var kommet i svangerskapet.. Men det har begynt å slippe litt taket nå, så da hjelper det jo
AOerfødt<3 Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Jeg opplevde mine første kynnere her for bare en ukes tid siden..ihvertfall som jeg merka selv.. blei veldig redd og bekymra..men etter mange prater med flere forskjellige så ble jeg betrygga om at det var helt ufarlig.. og faktisk egentlig veldig bra å ha kynnere.. Livmora trener seg opp til fødselen sånn som jeg forstod det.. og hvis man er veldig plaget med kynnere,så vil man få en mye lettere fødsel:) er nå det jeg fikk høre da:) og jeg merker også hvis jeg stresser mye eller er i mye aktivitet at magen strammer seg veldig og får den følelsen av at noen klemmer på magen min..
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Jeg fikk sterke kynnere/maserier VONDE!!! i går som varte i magen timer.. mer eller mindre hele dagen. Ringte sykehuset og fikk beskjed om at uke 21 var for tidlig til at de kunne tilby meg noe help. Det fikk gå sin gang og jeg fikk ta det opp med legevakten når den tid kom!!! Ble mildt sagt sjokket!! Man skal forresten ikke ta seg på magen når sånt står på, viste dere det??? Det er vist med på å stimulere til mer sammentrekninger.
Pirkeanonym Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 Ikke farlig. Jeg hadde det konstant i forrige sv.skap, og har det allerede nå i uke 14:-( Jeg hadde så mye kynnere at JM sleit med å måle magen og høre etter hjertelyd, for de skal ikke gjør det når en er i en kynner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå