C_Haga Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Husverten vår er en skikkelig tulling! Okei, så vi betale husleie for september utrolig sent, men han sendte jo hele tiden trussler om at vi måtte betale ellers måtte vi bli hvid ut 1. oktober! Så vi betalte forrige uke, og siste melding vi fikk han var at det var kontraktbrudd å betale husleie så sendt og vi må ut 1. oktober! Her sier han selv at husleiekontrakten er brutt pga dette og at vi må ut. Vår originale kontrakt går ut 1. november. Så vi blir jo stressa og finner en veldig bra leilighet etter noen dager, som vi kan leie med engang! Vi tenker alt er bra, men når vi forteller husverten at vi flytter ut i løpet av helgen, slår han seg totalt vrang! Nekter å snakke med meg på tlf, vil bare ha mailen min! Der sender han et langt innlegg om at kontrakten går ut 1. november, og vi har bare å betale for oktober måned! SMSene han sendte ang husleie og at han skulle hive oss ut, var bare for å skremme oss skriver han. "Det er slikt man skriver for å fortgang i prosessen" skriver han! Så dette betyr med andre ord at han bare kommer med tomme trusler?! Vi regnet jo med at vi måtte ut innen 1. oktober (siden det var den siste beskjeden vi fikk), men nå må vi være her en måned til!Og da er jeg 6 måneder på vei, og det frister veldig lite å flytte når man er sikkert ganske rund og må opp og ned 4 etasjer uten heis! Og vi må la den fine leiligheten vi hadde tenkt til å flytte til gå, fordi den husverten kan ikke vente 1. mnd! Arg, hater å bytte leiligheter og vriene husverter som gir forskjellige beskjeder om hverandre! Flere som synes det er rart av husverten å gjøre dette, når han faktisk har sagt til oss at kontrakten er brutt, men plutselig ombestemmer seg - hvorfor må vi da være der en måned til og lide for at han ikke gir ordentlige beskjeder...?!
♥Madame_Mim♥ Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Jeg tror nok jeg ville ha flyttet uansett hva han sier. Dersom du har tatt vare på sms og mail du har fått fra han med at dere må ut 1 oktober, så kommer han ikke så langt med dette dersom han skulle klaget til noen om at dette er kontraktbrudd.. Men jeg ville kanskje ha sørget for at jeg i nødstilfelle kunne ha betalt ham de pengene dersom andre innstanser sier at dere må gjøre opp. Håper dere finner ut av det, og kan bo i den fine leiligheten
Elinlita Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 http://lovdata.no/all/nl-19990326-017.html Se § 9-9. og 5-8. Jeg ville ha flyttet, vasket ut, tatt en masse bilder før/etter vasking og kontaktet en advokat på mandag, hvis leien er så høy at dere ikke klarer begge. Husk å beholde alle meldinger til og fra utleier.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 det er ingen ting som heter å "skrive utkastelse bare får å skremme". eni me hun over. flytt ut,pent å pyntelig. å ta vare på alle brev mellom dere. hilsen en som er husvært..
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 En oppsigelse skal vel sendes rekomandert for at den gentlig skal gjelde. Forhør deg med forbrukerrådet eller en utleiemegler, de pleier å ha noen svar. Kan bli dyrt å hyre en advokat for dette. Uansett, så er det lurt å sette seg inn i hele husleieloven og den finner du på lovdata.no
Sharlis Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Hei:) Det du kan gjøre om du vil ha juridiske råd/hjelp, er å ta kontakt med Jushjelpen:) De bruker jeg, og de er kjempeflinke:)
misscelia Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Har en tulling av en huseier jeg også, og har skjekket med noen i kommunen her vi bor, og de sa at hvis huseier har kommet med utkastelse kan dere flytte når dere vil og er ikke pliktig til å betale husleie siden dere må betale på det nye stedet, forøvrig kan han si at nå blir dere kastet ut, men han må sende papirer til namsmannen og det tar ca 14 dager og få det igjennom og deretter 3 mnd før dere virkelig må ut, men har han sagt 1 okt ville jeg bare flyttet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå