venterispenning Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Jeg jobber som sykepleier, og gikk nylig ned (ufrivillig) fra 100% stilling til 75%. Har jobbet 100% de to årene jeg har vært ferdig utdannet, og hadde planer om å fortsette med det nå også - ved å ta ekstravakter. Får telefon nesten hver dag om jeg kan jobbe, men på grunn av at formen ikke har vært helt topp har jeg valgt å si nei å heller prioritere å kunne gå mine faste vakter. Dette er også mye pga mye tungt fysisk arbeid på jobb, å en stressende situasjon for tiden med høyt arbeidspress og lav bemanning. Men når jeg ikke jobber disse 25% ekstra , som jeg ville gjort om jeg ikke var gravid, går jeg jo selvsagt glipp av 25% ekstra lønn også. Er det noen som har vært borti lignende, og vet om dette kan løses på noen måte? Kan man evn sykmelde seg 25% selv om jeg ikke HAR disse 25% fast? Mener jeg har lest et sted at dette skal være mulig, pga at det blir tapt arbeidsfortjeneste..
septbaby09 Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Jeg er litt usikker her, men snakk med NAV, de bør kunne svare. Men tror det er sånn at om man reduserer inntekten betydelig rett før permisjonen skal man regne 3 år tilbake eller noe sånt, slik at du skal ha det som kommer best ut for deg. og ned 25% er jo endel da. Det hjelper jo ikke å sykemld seg vel? siden du uansett ikke har disse ekstravaktene?
venterispenning Skrevet 25. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2009 Hm, ja for permisjonen sin del går det fint tror jeg.. jeg har også fortstått det slik at man regner 3 år tilbake da. Men det jeg mente var at jeg mister disse vaktene hver måned nå, og på den måten taper arbeidsinntekt nå da Litt innvikla dette her..
septbaby09 Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Ok da skjønner jeg, men kan ikke svare desverre:( men tror ikke du kan sykemld 25% da, siden di ikke er dine vakter liksom.. Så utrolig uflaks da at du ble satt ned i st % nå!! Uansett lykke til
venterispenning Skrevet 25. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2009 Huff, ja passet utrolig dårlig.. men det løser seg vel alltids Fant denne tråden som innebærer litt av det jeg tenkte... http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=293926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå