Gå til innhold

Gode eksamenstips til meg?

fruen♥medtojenter-des06+jan10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde ha begynt for lengst, men men.... Nå _MÅ_ jeg begynne å lese til konte eksamen i desember i anatomi, fysiologi og biologi. (1.års pensum på sykepleien)

Hukommelsen min fungerer ikke etter at jeg fikk barn, klarer ikke å huske noe ting som helst lenger. Derfor trenger jeg gode tips for å kunne forstå stoffet og huske det etterpå, slik at jeg forhåpentligvis består eksamen denne gangen!

Så kom med deres beste tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt, dytt

Skrevet

Huff, har desverre ikke noen særlige tips, men ville bare si lykke til. Husker at det var en eksamen jeg grua meg mye til....

Skrevet

Er det omega3 som hjelper på hukommelsen? Et eller annet sånt produkt hvertfall.

Men jeg ville satset på å sette av lesetid - stille og rolig og med konsentrasjonen i høygir! Pleier å funke det!

Men så skal det sies at jeg og lider av plutselig-fryktelig-forferdelig-dårlig hukommelse etter at jeg fikk barn. Men om det er noen trøst, så kommer det seg når poden vokser litt til. Lykke til!

Skrevet

slå av mammahjernen!

les noen kap - bla tilbake og husk for deg selv hva det sto i kap - kan du ikke svare på det - les kap en gang til!

og så på eksamensdagen

Husk at du endelig skal få vise hva du kan!

Les oppgaven

Les oppgaven

Les oppgaven

Lykke til!

Skrevet

Tre år siden første fødsel, så hukommelsen burde ha kommet tilbake, noe den ikke har gjort. Husker da jeg gikk på vgs, det holdt da å lese historiebøkene en gang og likevel fikk jeg 5 på eksamen. Riktignok forskjellige krav på vgs og høgskole, men... Sukk... Tar også omega3 daglig, men sliter fortsatt med hukommelsen :(

Jeg har prøvd å lese, men føles som alt går ut igjen etterpå. Gikk veldig dårlig på siste eksamen, så det er tydeligvis noe jeg gjør galt under lesinga :(

Har prøvd å bruke tiden på biblioteket for å lese i fred og ro men føler det hjelper ikke så mye :(

Skrevet

Du kan for eksempel bruke noen av de læringstipsene som blant annet dyslektikere får - ting som skal pugges kan settes til rytme, du kan fysisk plassere forskjellige deler av pensum i forskjellige (deler av) rom(met), så du leser det og lagrer det i en romlig dimensjon.

Skrevet

Du finner frem penn og papir, så lager du deg noen fine baby inspirerte notater. Bruk fantasien og lag deg noen nye kroker nå etter du fikk barn.

Fødselen bruker du for alt den er verdt til disse fagene.

På de latinske navnene ville jeg ha brukt postit lapper. Funker best på meg å henge de overalt hvor jeg vil dagene før eksamen. Ta gjerne noen over stellebordet.

Min erfaring er at det er utrolig hva man husker om man bare assosierer noe til det, musikk, bilder, situasjon osv. Da sitter kunnskapen selv etter eksamen. Fin utsikt kan også hjelpe da : )

Masse lykke til

Skrevet

Jeg ville satt meg ned på leserom på biblioteket ect, så presser du deg til å skrive notater fra hele pensum, etterpå trenger du bare å lese på notatene.

Det siste året mitt på vernepleien lagde jeg notater fra alt, sammen med noen klassevenner, og jeg åpnet ikke en bok iløpet av det året, notatene var nok til å gi meg enB på eksamen!

Skrevet

Det er jo ikke det verste faget å gå opp igjen i da. Det er jo i praksis om deg selv, og hvodan kroppen din fungerer.

Prøv å assosiere det til din egen kropp mens du leser. Det er mye lettere å huske når du har noen "knagger" å henge det på ;o)) Visualiser hver enkelt detalj i din egen kropp. Har ikke gått på sykepleien, men er Bioingeniør, og regner med at pensumet der er noenlunde likt.

Hvis du ikke har den, ville jeg faktisk gått til innkjøp av anatomi og fysiologiboka de bruker på medisinstudiet. Husker ikke hvem som har skrevet den, men den gangen jeg studerte var innbindingen sort med gullskrift. Boken er skrevet på norsk og inneholder massevis av illustrasjoner, slik at det er enkelt å forstå.

Lykke til :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...