Gå til innhold

Dere med små barnehagebarn, hvor mange skiver spiser de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen min spiser 4 skiver, dette er inkludert frokost(som hun spiser i barnehagen). Dette syntes de var mye.. Ikke vet jeg, men hun er jo tross alt i barnehagen fra 8-15, og har jo ikke spist siden 1800 kvelden før! Hun er blitt endel rundere siden barnehagestart, men er i full aktivitet fra hun står opp til hun klegger seg. Jeg føler at det blir for dumt å bekymre seg over det når hun bare er 16mndr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til frokost spiser hun på 13mnd 1 voksenporsjon med havregrøt. Hva hun spiser til lunsj klokken 11.00 vet jeg ikke helt, men de sier hun spiser godt. Til 14.00 måltidet spiser hun det jeg sender med, en yougurt og en bødskive, to yougurter, et par pannekaker el lign. og så frukt som de får av bhg. Når vi kommer hjem spiser hun middag med oss, til kvelds spiser hun en voksenporsjon med havregrøt igjen.

Hun er ikke så kjempeglad i skiver, som du skjonner. Ikke vanlig brød i hvert fall, hun liker disse runde polarbrødene. Men dette er i hvert fall hva hun spiser i løpet av dagen

Skrevet

Min erfaring er at barna spiser mer i bhg enn hjemme. Det er lettere å spise når alle sitter sammen rundt bordet og alle spiser.

Når jeg jobbet i bhg med barn fra 1-3år så spiste det fleste mellom 2 og 4 brødskiver til lunsj:)

De bruker mye energi i bhg også så de trenger masse mat.

Min gutt(nå 3 år) har hatt en tendens til å gålitt ned i vekt hvis han har ferie og gå opp igjen når han begynner i bhg igjen. Han spiser mye mer i bhg enn hjemme.

Skrevet

i den alderen spiste datteren min også mye.mener å huske at jeg smurte 4 skiver hvis hun skulle spise frokost i bhg også.

når det var varmmat, kunne hun spise 3 pølser eller 3 store skåler tomatsuppe osv...

hun var veldig liten ved fødsel, og hadde endel å ta igjen, men det stabiliserte seg når hun nærmet seg 2 år.da ble hun i tillegg veldig kresen, og spiste ikke noe særlig middag frem til nå(4 år)...

syns egentlig det er veldig av og på med denne matlysten, noen uker i strekk er det bare småspising, for så å ha enorm apetitt de neste...så lenge man har et sunt kosthold, tror jeg nok de regulerer selv hva de trenger av mat;-)

jenta mi har også perioder hvor hun er rundere i kinna, mens andre vokseperioder ser hun mer "hengslete" ut...

prøv å ikke bekymre deg, du;-)

Skrevet

Minste jenta mi er 13 mnd og spiser 3 skiver + litt frukt som jeg putter oppi. I tillegg har de lunsj og frukt/knekkebrød litt senere på dagen.

Hun er veldig glad i mat, og jeg syns det er helt topp. De i barnehagen syns også det er flott at hun spiser så godt.

Når middagen er på bordet er hun alltid den første til å komme hoppende. (hopper på knærne, hun er ikke så flink til å gå enda)

De to andre har ikke vært sånn, og har til tider måtte lirke og lure maten i de, så jeg nyter min matglade lillemor. Ser ikke noe problem med det i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...