Draumsyn Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Hei, NRK sendte denne uken en reportasje angående miljøgift i tåteflasker og smokker. Se: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/184726 Informasjon rundt testen er lagt ut på Grønn Hverdag sin hjemmeside: http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Barn/Tester-og-undersoekelser/Miljoegift-i-taateflasker-og-smokker Noe å tenke på når man handler inn tåteflasker og smokker.....
LivK har født Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Alt man skal bli lurt til å tro er trygt, og så handler det faktisk om våre bitte små barn! Tusen takk, Draumsyn, for linken - nå går jeg runden og kaster ubrukelige smokker og flasker...
Mummimamma 09+12 Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Jeg hadde kjøpt en flaske fra Avent og bytta den inn. Den var ikke brukt da. Dårlig at ting ikke er merket! Men er brystpumpene til Svent sånn også?
Mammaen&Emil Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Har man automatisk rett til å bytte inn Avent sine flasker? har kjøpt to, og de er ikkje åpna...
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Alle de nye flaskene fra Avent som er BPA-frie er merket med det. Gjelder også brystpumpen. Sjekk pakken. Jeg byttet inn en flaske jeg hadde i dag. Plasten i de nye flaskene er litt gul-farget.
Snuttemor Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Det er lurt å handle inn smokker og flasker hos AK Grieg som er giftfrie. http://www.akgrieg.no
misscelia Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Så urutt da:-/ jeg har akkurat pakket ut flasker og smokker og slikt og puttet i skapet, de fleste flaskene kommer fra avent.. de burde jo lage nye på rappen og be folk bytte inn de de har
Sissel L. Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 Apotek1 har trukket alle sine produkter med Bisphenol A fra markedet. Uåpnede flasker/pumper kan byttes. Avent har kommet med brystpumpe og flasker uten BPA. Dette gjør at flaskene ser litt gule/honningfargede ut. Disse pakkene er merket med gult 0% BPA. Ta kontakt med ditt nærmeste Apotek1! MAM narresmokker er også uten BPA samt tommee tippee produktene.
eggstokk Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 Hva gjør man når man har skapet fult av miljøgiftige DR.Brown flasker? Får man byttet disse inn, eller er det bare å finne frem søppelbøtta og kjøpe nye? Er jo skikkelig irriterende, da jeg har minst 10 flasker og dette utgjør 1000 kr.
satser & vesla Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 Snuttemor Takk for tipset :-) Nå har jeg bestilt tåteflasker og smokk derfra :-))))
mylove Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Disse flaskene og produktene har vel innehold disse stoffene hele tiden, har ikke hørt om unger som er skadet til nå! Føler at dette er ganske hysterisk, de "nye" flaskene inneholder garantert noe annet som kan være giftig. Må ta det med en klype salt, ofte viser det seg at det kilovis av stoffet til før det blir direkte farlig for noen!!! Typisk media!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå