Gå til innhold

dere med mensmurringer...

prinzezze_2år_venter på spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var en tur på sjekk på sykehuset i går fordi jeg har fryktelig menssmerter i rygg og mage.. alt stod bra til med babyen og livmorhalsen var lukket og 4cm lang.. men hvorfor disse sterke menssmertene da? kjennes ut som de smertene jeg hadde under rier i starten på første første fødsel.. men de kommer ikke i tak da.. men blir verre ved kynnere..

Kan det være at livmorhalsen modnes?? de sjekket ikke om den var hard eller myk, bare lengden og at den var lukket.. men hvis det startet med disse menssmertene natt til i går, kan det da være for tidlig å se om det har gjort noen påvirkning på livmorhalsen??

Babyen ligger klar og veldig langt ned i bekkenet fikk jeg beskjed om i allefall ;)

er altfor tidlig å føde nå, men bør jeg begynne å vaske litt klær¨å sånn kanskje? fikk beskjed om å ta det med ro og skulle det bli enda verre så måtte jeg bare ta kontakt igjen...

Noen som har det liknende og vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt menssmerter veldig lenge. Fikk også beskjed om at de var helt uten virkning å at det noen gang bare var slik. Å nå ser det ut til at jeg går til termin og kansje vell så det, så hadde ikke bekymret meg så veldig:)

Lykke til:)

Skrevet

så det betyr at jeg blir liggende på sofaen med mensverk i nesten åtte uker til :o er ikke sånn vanlig mensmurring, men ordentlig vondt, så jeg ikke orker å gjøre noe særlig.. har jo hatt litt mensmurringer tidligere sånn av og på.. men ikke sånn konstant smerter i korsrygg.. :S

Skrevet

Jeg har hatt mensmurringer en stund, og har også vært innlagt med premature rier. Limorhalsen er myk, åpning på 1-2 cm, men det er ikke unormalt med flergangsfødende.

Min erfaring er at dette med mensmurringer kommer og går litt, har hatt flere perioder med en del, så perioder uten. Periodene med mensmurringer er ofte forbundet med høyt press, for eksempel rundt min eldste sønns konfirmasjon som vi hadde hjemme. Stemmer jo godt med at kroppen reagerer på stress, egentlig.

Håper det roer seg for deg så du slipper å gå sånn lenge!

Men jeg tror det har en positiv effekt på livmora di uansett om det ikke har gitt seg utslag på livmorhalsen! Du får nok igjen for det den dagen du føder!

Skrevet

åh, så fantastisk å høre om flere som har menssmerter!! Selv om det nok høres merkelig ut...

Jeg er bare i uke 22 nå, men har hatt intense menssmerter nesten hver dag i 2 uker nå. Det er så slitsomt! Fyller hodet helt og det er umulig å konsentrere seg på jobb eller om noe som helst. De værste dagene har jeg nesten ikke orket å spise engang.

Det varierer; noen dager ene siden i rygg, neste dag andre siden, neste dag både mage og rygg, en annen dag kun i magen.

Det eneste jeg kan sammenligne det med er menssmerter, bare det er MYE verre og mer intenst.

Var hos gynekolog første uken, og hun sjekket det som kunne sjekkes med ultralyd, uten å finne noe galt. Men kjenner jeg alikevel bekymrer meg og lurer på hva det kan skyldes.

Og hvordan jeg skal takle det i forhold til jobb. Ble sykemeldt den første uken. Men uken etter måtte jeg gå hjem en dag, for jeg hadde ikke sovet om natten pga smertene...

Hvor lenge har dere andre hatt dette? Jeg har ikke vært spesielt stresset heller, så ser liksom ingen sammenheng...

Skrevet

Siden du bare er i uke 22 så hadde jeg dratt til legen å fått en sykemelding en stund for å ta det med ro og se om det gir seg. Mulig jeg overdriver, men jeg hadde ikke tatt noe sjanser..

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere tidlig i allerede tidlig svangerskapet og mensmurringer, og jeg sykmeldte meg 20% rundt uke 25 pga dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...