Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her inne som spiser sushi? Har lest flere plasser, blant annet hos Matportalen - informasjon fra offentlige myndigheter, at det ikke er noe grunn til å fraråde gravide å spise sushi så lenge man holder seg unna tunfisken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiste masse sushi under graviditet nr 2 (var nesten det eneste jeg ikke ble kvalm av ;), og har spist mye denne tredje gangen også. Hodler meg unna tunfisk som du nevner, men også kveite. Den går i samme kategori. Stor fisk kan inneholde kvikksølv. Ifølge en sushi kokk jeg bestile av engang, burde jeg holde meg unna smørfisk også, så da gjør jeg det. Eller er det bare å spise og kose deg:)

Skrevet

Hohohohohoho!!! Det betyr at jeg sannsynligvis bare kan gå og bestille meg en stoooooor sushi til middag i dag!! Jeg som trodde jeg måtte vente et halvt år til! ÅÅÅÅ!! Nå gleder jeg meg helt vannvittig!! Ok. Ikke kveite, tunfisk eller smørfisk.. Der gikk mange av mine favoritter da men.. Jeg klager ikke! :-D

Skrevet

jeg elsker sushi! Er favoritt maten min omtrent! =D riktig som du sier at det er helt trygt bare man ikke spiser tunfisken! kos deg med sushi du også.. mmm

Skrevet

jeg elsker sushi! Er favoritt maten min omtrent! =D riktig som du sier at det er helt trygt bare man ikke spiser tunfisken! kos deg med sushi du også.. mmm

Skrevet

Jeg spiser sushi opptil flere ganger i uken og koser meg med det. Masse bra omega-3 og A og D vitamin i laksen også!

Skrevet

Ok. Det er ingen TVIL i hva jeg kommer til å spise til middag i dag! JIPPI!!!!!!

Skrevet

Har faktsk aldri smakt sushi! Men det høres ut som jeg går glipp av noe ja.... :) Vet ikke om det selges noen plasser her, kunne gjerne tenke meg å spise det på en restaurant eller noe, men har ikke hørt at noen av uteplassene her lager det... må prøve forhøre meg litt mer :)

Lager dere sushien selv?

Skrevet

awww nå fikk jeg veldig lyst på sushi gitt.... nam nam

Skrevet

Jeg lager ikke selv, men har venninner som gjør det. Skal litt til før den blir like god som den på resturant, men det er fullt mulig. Hvis du skal smake sushi for første gang anbefaler jeg deg at du forventer minst to til tre forsøk før du begynner å like det. Første gangen jeg spiste det sverget jeg på at jeg aldri skulle spise det igjen, for det var noe av den merkeligste matopplevelsen jeg hadde hatt. Dette er 9 år siden nå, og heldigvis var jeg så forelska i perioden at det å fremstille seg som en verdensvant sushi-spiser var viktigere for meg enn at jeg egentlig ikke synes det var så godt. Hehe. Veldig glad for det nå. Det er mitt absolutte favorittmåltid! Vel bekomme!

Skrevet

Nå må dere ikke glemme at det anbefales sterkt at fisken burde vært frossen i minst et døgn før den tilberedes til sushi. Dette er for å drepe små parasitter som kveis som finnes på fiskekjøttet.

Skrevet

Jeg har lest at det er listeria-bakterien som er farlig i sushi. En annen gravid her inne sa at det er misforståelser når det kommer til dette. Toxoplasmose, som er en parastitt, kan drepes ved kulde, men listeria, som er en bakterie, kan kun drepes ved varmebehandling. Listeria vil visst nok nesten bare bli værre når man fryser og tiner den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...