Gå til innhold

Har kvalmen gitt seg, damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører egentlig til på 1 tri, men sniker meg inn med et lite spørsmål. Jeg er i uke 8+5 og er så fryktelig kvalm. Lurer på om jeg har lysere tider i møte om noen uker. Håper dere gidder svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du hører til majoriteten, så vil kvalmen gi seg ila den neste måneden. Er du derimot av de heldige utvalgte, som meg, så kan du regne med kvalme og spying helt til fødslen. Sorry!

Men, som sagt, det gir seg for de aller fleste rundt 12-14 uker!

God bedring!

Skrevet

Kan vel ikke komme med noen veldig oppløftende info. Som sagt tidligere her, så er det litt forskjellig, men selv så ble det en del bedre sånn rundt uke 20 eller noe, men blir fremdeles kvalm om jeg ikke tar det veldig med ro rett etter måltider, og da spesielt frokost. Får også ofte kvalmende smak i munnen etter måltider. Men jeg er helt ferdig med å spy og brekke meg, så det går jo bra ;) Er i uke 26..

Skrevet

For meg slapp kvalmen i 12. uke, nesten over natta. Men så fikk jeg hodepine ei uke etter... Den er heldigvis ikke like plagsom for meg som kvalmen var, jeg gikk ned til 44 kg iløpet av 1.tri, men går heldigvis opp igjen nå :) Og den hodepinen innbiller jeg meg å holde i sjakk med å spise ofte og lite, lufte ut hjemme og gå turer, og ikke minst drikke vann. Energien er definitivt på vei tilbake, selvom en liten blund på sofaen før eller etter jobb fremdeles er superdeilig!!! Er forresten 14+6 idag :)

Lykke til videre med svangerskapet ditt :)

Og forhåpentligvis løsner det like mye for deg også rundt 12-13-14 uke :))

Skrevet

Kvalmen gikk over et sted mellom 13 og 14 fullgåtte uker både denne gangen og i mitt første svangerskap. Med min mellomste var jeg kvalm til rundt uke 20.

Skrevet

Ikke vært kvalm på 5 dager her,så håper iallefall det er over...er i uke 12..=0))

Skrevet

Kroppen min vil liksom ikke være med på den der normale kvalme-saken den. Jeg var ikke nevneverdig kvalm de første månedene. Hadde kanskje 2-3 uker hvor jeg merka det litt på formiddagene, men ikke noe oppkast. Nå, når jeg nærmer meg 20 uker har kvalmen tatt meg til gangs. Begynte vel rundt uke 18. Jeg brekker meg for den minste ting, kaster opp omtrent daglig og går ikke utfor døra uten å ha med meg kvalmestillende medisiner. Skjønner ikke helt hvorfor kvalmen skal komme nå, legen hadde heller ikke noe forklaring. Men, jeg håper det gir seg snart likevel. Er det andre som har det slik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...