Gå til innhold

Muskelknuter i magen -noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble innlagt med mistanke om blindtarmbetennelse..er nå i uke 36, hadde så sinnsykt vondt nede på høyre side av magen. Etter flere ultralydundersøkelser, blodprøver osv, fant legene ut at det var en muskelknute som ikke fikk næring, og dermed var veldig vond. Heldigvis var det ikke blindtarmen, og heldigvis er alt bra med lillegutt i magen, det er jo selvsagt det aller viktigste.

Nå lurer jeg på om noen har erfaring m slike muskelknuter i magen. Hvor lang tid det kan gå før smertene forsvinner?

Nå, noen dager etter det var på det verste, er smertene mindre, men er fremdeles vondt å gå og bevege seg. Bruker lang tid på å snu meg i sengen for å si det sånn fordi det er så vondt.

Har to barn som krever sitt, og det er jo ikke så lett å ta seg av en 2 åring og en 6 åring som er på farten, med disse smertene.

Har heldigivs en veldig flink og snill samboer som gjør så godt som han kan, og familien hjelper også til.

men skulle så gjerne blitt bra igjen.. for det er vondt å gå sånn og ikke noe særlig å tenke på at jeg kanskje må gå slik en måned til.. sukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette har jeg også, og håper jeg kan berolige deg litt.

Startet i første svangerskap, rundt uke 17 tror jeg. Plutselige smerter, som til slutt ble veldig vonde og skremmende. Legen skjønte fint lite og trodde det kunne være blindtarmen. Var på legevakten og de trodde det var "fettkuler". Ble til slutt sendt på gynekologisk på Ullevål og de fant raskt ut at det var muskelknuter. Disse vokste så raskt at blodtilførselen inne i knuten stoppet opp og vevet døde - hvilket kan gi "infarktlignende smerter". Så det var vondt! Fikk Voltaren, som hjalp godt, men det kan du ikke ta så langt i svangerskapet som du er.

Men gladnyheten er at etter 4-5 dager forsvant smertene, og siden kjente jeg ingen ubehag av dem. Kunne være litt ømme under kynnere, men ikke noe problem.

Fikk to ekstra UL for å sjekke tilvekst, ettersom store myomer kan hindre næringstilførsel til babyen, og det kan også være et problem for vaginal fødsel dersom de ligger foran utgangen. Så dette ville jeg sjekket om jeg var deg, siden de smertene du har nå kanskje betyr at myomene vokser. Alt var helt uproblematisk for min del og fødselen gikk fint.

Dette svangerskapet har jeg også fått to ekstra UL, men har ikke hatt noe smerter denne gangen. Sannsynligvis har du hatt dem i de andre svangerskapene dine også - min er i allefall plassert på samme steder denne gangen som sist.

Skrevet

Ok, tusen takk for godt svar. Da får jeg bare satse på at det snart blir bedre:-)

Skrevet

Jeg har en i livmoren ja. I uke 18 lurte de på om det var en ekstra morkake. Men de kom fram til at der var en muskelknute eller kontrasjon som de kalte det.

Er visst ufarlig. Men kan gi ubehag. Siden min kul ikke lå i veien for fødselsgangen men litt høyere oppe fikk jeg ikke videre oppfølging av den.

Har hatt en del magesmerter her og der. Men har litt glemt den kulen og tenkt det er livmorbåndene som verker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...