Troika-3blå Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Jeg var inne til sjekk på sykehuset i går pga. voldsomt nedpress i et par dager. Jeg kunne nesten ikke gå pga. ubehag og smerter. Men de fant ikke noe konkret grunn, mest sannsynlig kom presset fra hodet som har festet seg. Men du så artig det er med disse underlivsundersøkelsene! Det er vel noe man ikke venner seg til, antar jeg. Det ble i hvertfall konstantert null åpning/modning, så det var beroligende. Så da ble jeg 100% sykemeldt frem til permisjonsstart, det skal egentlig bli ganske deilig, for nå er jeg sliten. Det tar på å vente 3.mann:) Er det flere som har hatt så kraftig nedpress at de ikke klarer å gå?
Troika-3blå Skrevet 25. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 25. september 2009 Knerten ble forresten målt til 2900 gram i uke 34+3, så det blir nok ingen liten baby denne gangen heller:-) Begge brødrene har vært rundt 4 kg.
:)ettena:) Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 jeg har også veldig nedpress denne gangen. venter barn nr 4 og har aldri hatt så mye nedpress, stikkinger i bekkenet og kynnere. startet uke 36 i dag og har fått beskjed på riksen at jeg må ta det med ro ellers kan den komme litt tidlig(ja det er lett med tre barn under 7 år hjemme:) haha) de tre andre kom 3 uker før termin, så jeg håper at om 2 uker.............lei nå. av og til må jeg sette meg ned for det kjennes ut som om noen stikker meg med en kniv i underlivet. lykke til, det skal bli godt å få det overstått nå
nr3imagen Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Jeg er i uke 36 og venter nr. 3. Jordmora sa at det ikke er sikkert babyn fester seg når du er flergangsfødende, men jeg husker hvordan det føltes med nr 2, veldig ubehaglig. Føler ikke noe nedpress men har veldig mye kynnere og mensmurringer. Ska på kontroll i dag.
¤ Aron & Emil ¤ Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Så merkelig, jeg venter også tredjemann. Har hatt så nedpress følelse at jeg ringte jordmor. Er 35 uker.Hodet lå ikke langt ned i bekkenet engang, så hun skjønte heller ikke hva dette var. Men alle vi er jo flergangs, så kanskje det er sånn at det begynner tideligere og gjør mer vondt for hver gang?Det er sånn at jeg ikke vil sitte eller gå,fordi det gjør ordentlig vondt. Huff, gleder meg til vi er ferdig:)
Kongeørna Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Ja! Etter athodet festet seg har livet endret seg,må jeg si. Fatter ikket at jeg jobbet og løp rundt for bare en uke siden. Nå mangler jeg bare rulator Venter også nr tre, og er forundret over hvor tidlig hodet festet seg denne gangen. Jaja, vi er snart i mål. Ps ingen liten baby dette heller, ser ut til å bli 4.200.
Troika-3blå Skrevet 25. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2009 Ja, det kan se ut til at dette forekommer oftere/vondere jo flere man har fått tidligere. Hos meg kjennes det også av og til ut som om noen stikker en kniv inn og vrir rundt, særdeles lite behagelig. Og en ting til som blir verre for hver fødsel er jo disse hersens etterriene, det kom jeg på nå. Jeg skal i hvertfall ta i mot smertestillende denne gangen, ikke noen vits i å pine seg gjennom det:-) Takk for svar, jenter, og lykke til videre! Bare uker igjen nå:-)
Bare™ Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 Venter min fjerde, og det føles som om jeg lever et liv med en kålrot mellom bena. Fryktelig ubehagelig, og hver eneste kveld, må jeg i badekar med varmt vann minst et kvarter Uten dette badet, så klarer jeg nesten ikke gå dagen etter.. Hodet er ikke festet, men den ligger visstnok med hodet ned. Er 32 + 1 Skal på oppfølgingsul på mandag. Morkaken har hittil ligget i veien, og den var ikke helt trukket opp mandag for to uker siden, så det spørs vel om jeg får ks for første gang. Kanskje det er morkaken som serveres snart her? Au au au.. Rekker ikke over gata på grønn mann lengre. Kan faktisk ikke huske sist jeg gikk normalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå