Gjest ~Gravida~ har født. Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 -At nå er det nøyaktig ti minutter til puppene mine eksploderer. haha,ingen som advarte mot brystspreng. -At det gjør sinnsykt vondt når babyen suger de første ukene. -At jeg gruer meg til første gangen man må på do og gjøre nr to. -Barselstårer,har skreket i hele dag. -At det IKKE gikk ann å ligge på magen pga brystspreng.
Trilletrill Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Åh så sant så sant! Prinsessa er nå straks to måneder og alt det du sier stemte for min del. Så et godt tips: Amme kurs! Jeg sleit med både amming og barsel tårer lenge men kan nå nyte lille tulla. Hehe, nå vet jeg alt dette til nr to.
Stephanie_ Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 -at man faktisk må få ut morkaken også... man er ikke ferdig med fødselen før evt rifter er sydd! -alt blodet som kommer etterpå...jeg ble forskrekket over det. ingen fortalte meg at det kom til å komme store klumper med blod ut av meg i to uker etterpå. jeg ble redd og fikk sykt angst... det var også utrolig ekkelt :-( - å gjøre nr 2 på do etter en fødsel er ekstremt ubehagelig psykisk sett. husker godt at jeg hylte og gråt da.
MammanTilEmma❤ Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 fødte for nesten 4uker siden, men har ikke hadd noe spes problemer, litt lett for å gråte de første ukene bare.. men ellers så ingenting å klage på, ingen såre brystvorter pga amming:-D men at en blødde så mye den første uka hadde jeg ikke trodd.. det va ekkelt ja.
Dane Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Å gjøre nr 2 på do etter at man har sydd er ikke alltid spesielt morsomt. Forrige gang fikk jeg Laktulose for å mykgjøre avføringa, så det ikke skulle være såå ubehagelig. Et lite tips... ;-)
nr3imagen Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Det er merkelig egentlig. Jordmora /legen forteller bare om graviditet og fødsel. Jeg var å helt uvitende om tiden etter fødsel. Litt info om det hadde ikke vært dumt.
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Ja, både jordmor og legen har bare fokus på det å være gravid. Hadde kanskje ikke vært så dumt om de snakket litt om den første tiden etter fødselen. Er jo tross alt da det viktigste kommer! Ingen som fortalte meg at jeg ikke kunne spise løk og kål osv. Mannen min hadde tilberedt et skikkelig deilig måltid som inneholdt store mengder med løk den dagen jeg kom hjem. Jenta vår gråt hele den natten i ett, og vi lurte fælt på hva som var galt.
gutt06&09 Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 ...at man må ha på (og faktisk ha behov for!) disse svære nettingtrusene med digre bleier inni de første dagene... Ugh.
CiljaS Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 -at jeg kunne risikere å bli så sår nedentil etter å ha blitt klippet, at jeg ikke klarte sitte og knapt gå skikkelig på 2 uker! -måtte ha hjelp av mannen etter hvert do besøk til å gi meg dusjen, sånn at jeg fikk skylt meg nedentil. - at jeg kom til å blø enorme mengder i begynnelsen og at blødningen varte i 6 uker! -hemmoridene jeg presset på meg under fødselen.
***Juanita*** Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 Etterrier! De gjorde skikkelig vondt, spesielt i forbindelse med amming.
HH72 Skrevet 25. september 2009 #12 Skrevet 25. september 2009 Har dere virkelig ikke hørt noe om dette? Ikke på BIM engang? Jeg følte at det er veldig mye info om barseltida, men var ikke klar for å ta det inn siden jeg tenkte mest på fødselen
Stephanie_ Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 nei ingen fortalte meg noenting om barseltiden etter jeg fødte sønnen min for over 4 år siden, alt kom som en uhyggelig overraskelse. min mor fortalte meg heller ikke... noe hun sa hun angret på i ettertid, hun men hun burde advart meg. ammingen min gikk jo rett til h*lvete etter 14 dager pga stress og angst. jeg har en venninne som er førstegangs og føder 3 måneder etter meg, og jeg har sagt at jeg stiller gjerne opp med ærlige svar på spørsmål hun måtte ha ang barseltiden, for det er ikke skremselspropaganda, det er rett og slett mentalt forberedelse og da kan plagene virke mindre! er ikke alle som har det like tungt, og ikke alle som har det like enkelt. skulle ønske jeg ble mer forberedt uansett første gang.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 og så er det de barna som ikke tåler at mammaen drikker laktulose for å holde magen myk min soveprins hylte så lenge jeg drakk det...
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 Hehe, så bra tråd. Jeg sitter her faktisk å humrer litt og mimrer over akkurat hvor på senga jeg ble tatt første gangen også. Ikke noe å le av såre brystvorter, hemorider, etterrier osv, men mange av oss har, og hadde et rosenrødt bilde av hvordan det ville bli bare babyen kom! Det er noen humper den første tiden, og det er greit å være forberedt, så godt man kan. Men alt i alt så går ting seg til, og gledene er heldigvis oftest langt flere enn plagene;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå